Mijn vestiging:

Ruilen en retourneren

Toch niet blij met je aankoop? Het ruilen of retourneren van artikelen is bij Ranzijn tuin & dier gratis en altijd mogelijk binnen het vastgestelde retourtermijn. Hieronder lees je hoe je jouw artikelen in de winkel of via de webshop kan ruilen of retourneren. 

Uiteraard dien je het product wel in originele staat en verpakking (indien redelijkerwijs mogelijk) te retourneren. Bekijk het product dus gerust zoals je ook in de winkel zou doen. Pas bijvoorbeeld de halsband bij de hond, maar ga je hond er nog niet mee uitlaten totdat je tevreden bent over je aankoop.

Bevalt je aankoop toch niet helemaal, maar heb je het product al in gebruik genomen? Voor al je online aankopen geldt de 30 dagen bedenktermijn, dus ook voor deze. Bij zichtbare gebruikssporen of missende accessoires krijg je van ons een deelvergoeding. Deze is altijd 75% van het oorspronkelijk aankoopbedrag. Het retourneren van jouw online bestelling is mogelijk binnen 30 dagen na aankoop. Na de melding van retourzending heb je 14 dagen de tijd om de producten terug te sturen.

In onze winkels

Het ruilen of retourneren van een artikel, dat is gekocht in de winkel, is mogelijk binnen 14 dagen na aankoop. Neem het artikel samen met de bon mee naar één van onze winkels en meldt je bij de informatiebalie. 

In onze webshop

Het ruilen of retourneren van jouw online bestelling in de onbeschadigde verpakking is mogelijk binnen 30 dagen na aankoop, tenzij anders vermeld. Ruilen of retourneren van je online bestelling kan op twee manieren:

  • Ruilen of retourneren in één van onze winkels.
  • Kosteloos ruilen of retourneren per post.

Wanneer je een elektrisch apparaat hebt besteld, kan je de oude elektrische apparaten direct kosteloos mee teruggeven aan de pakketbezorger van PostNL of inleveren bij het dichtstbijzijnde PostNL - locatie indien u daar deze bestelling afhaalt.

Ruilen of retourneren in een winkel

Neem de pakbon samen met het artikel mee naar één van onze winkels en meldt je bij de informatiebalie. Uiteraard dien je het product wel in originele staat en onbeschadigde/ongeopende verpakking (indien redelijkerwijs mogelijk) te retourneren.

Kosteloos ruilen of retourneren per post

Je kan je artikelen, in originele verpakking, kosteloos retourneren naar het antwoordnummer:

Ranzijn tuin & dier
t.a.v. retour webshop
Antwoordnummer 118
1800 VB Alkmaar

Uiteraard dien je het product wel in originele staat en onbeschadigde/ongeopende verpakking (indien redelijkerwijs mogelijk) te retourneren. Gebruik voor het retourneren het retourformulier dat je bij je bestelling hebt gekregen. Als je deze niet meer hebt, kan je het retourformulier hier downloaden. Vul alle velden in en zend het mee met de retournering. 

Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat Ranzijn tuin & dier niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retour gezonden producten. Vraag daarom op het PostNL servicepunt altijd om een verzendbewijs van PostNL en bewaar deze goed als bewijs van het terugsturen van de producten. 

Na de melding van retourzending heb je 14 dagen de tijd om de producten terug te sturen.

Kijk voor het dichtsbijzijnde PostNL servicepunt op: www.postnl.nl/locatiewijzer. Zodra wij je bestelling retour hebben ontvangen, wordt dit per e-mail aan je bevestigd. Aan een retourzending via ons antwoordnummer zijn geen kosten verbonden.

Modelformulier voor herroeping

(dit formulier alleen invullen en terugzenden wanneer u de overeenkomst wilt herroepen)

a. Aan: [ naam ondernemer]
[ geografisch adres ondernemer]
[ faxnummer ondernemer, indien beschikbaar]
[ e-mailadres of elektronisch adres van ondernemer] 

b. Ik/Wij* deel/delen* u hierbij mede, dat ik/wij* onze overeenkomst betreffende
de verkoop van de volgende producten: [aanduiding product]*
de levering van de volgende digitale inhoud: [aanduiding digitale inhoud]*
de verrichting van de volgende dienst: [aanduiding dienst]*,
herroept/herroepen*

c. Besteld op*/ontvangen op* [datum bestelling bij diensten of ontvangst bij producten]   
d. [Naam consumenten(en)] 
e. [Adres consument(en)] 
f. [Handtekening consument(en)] (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend)

* Doorhalen wat niet van toepassing is of invullen wat van toepassing is.

Geld terugstorten

Het aankoopbedrag wordt zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding teruggestort op het bij ons bekende rekeningnummer, mits de aankoop binnen 14 dagen is teruggestuurd en voldoet aan bovengenoemde retourvoorwaarden. Het bedrag dat teruggestort wordt is het volledig betaalde bedrag (incl. verzendkosten) van je bestelling. Dit geldt alleen wanneer je de volledige bestelling retourneert. Retourneer je een deel van de bestelling, dan ontvang je de kosten van dat product terug op je rekening. Wanneer dit bedrag daadwerkelijk op je rekening staat, verschilt per bank. Heb je gekozen voor achteraf betalen? Dan passen wij het factuurbedrag aan.

Beschadigd, verkeerd of niet correct geleverd

Wanneer een artikel beschadigd, verkeerd geleverd of niet correct is geleverd kan je contact opnemen met onze klantenservice

Heb je nog vragen?

Kijk dan eens tussen de veelgestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice  Zij helpen je graag verder.