Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en krijg 25% korting *

Ontvang onze folderacties en blijf op de hoogte van nieuw assortiment, trends en extra voordeel met ons uitgebreide nieuwsbrief. Pak je kans nu!

Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruiken we cookies. Met de cookies volgen we jouw internetgedrag binnen onze website. Als je verdergaat op onze website gaan we er vanuit dat je dit goedvindt. Meer weten? Lees meer over ons cookiebeleid

Ranzijn klantenservice

Waarmee kunnen we je helpen?

Top 5 veelgestelde vragen

Bekijk alle veelgestelde vragen
Kan ik de folderacties online bestellen?

Een minimale selectie van onze folderacties kun je online bestellen. Voor het totale aanbod aan kortingen en acties ben je welkom in één van onze 15 winkels.

Naast deze folderacties hebben we in de webshop ook ‘Online voordeel’. Deze acties zijn alleen te verkrijgen in de webshop. Bekijk hier ons ‘Online voordeel’

Hoe kan ik een account aanmaken?

Wanneer je in de webshop wilt bestellen en je hebt nog geen Ranzijn tuin & dier-account, dan word je gevraagd een account aan te maken wanneer je jouw bestelling wilt gaan afrekenen. Ook kun je direct via onze webshop een account aan te maken door rechtsboven op 'Account' te klikken en zo de stappen te volgen.

Hoelang duurt het voordat ik een bestelling in huis heb?

Ranzijn tuin & dier bezorgt in heel Nederland. In Nederland geldt dat bestellingen op werkdagen voor 19.00 uur besteld, morgen al in huis zijn. Bestel je na 19.00, in het weekend of op feestdagen, dan wordt de bestelling de eerstvolgende werkdag verzonden.

Voor sommige producten geldt een afwijkende levertijd. Dit staat dan aangegeven bij het product.

Bestellingen boven een bepaalde grootte of gewicht worden op een pallet verzonden en bezorgd. Hiervoor geldt een afwijkende levertijd. Na het plaatsen van de bestelling ontvang je een e-mail over het afwijkende afleverproces. Daarna zal de vervoerder van de palletzending verder telefonisch contact met je opnemen voor een bezorgafspraak. Zorg daarom dat je jouw telefoonnummer invult tijdens het bestelproces.

Kan ik mijn bestelling retourneren?

Je kan je artikelen, in originele verpakking, kosteloos retourneren naar het antwoordnummer:

Ranzijn tuin & dier t.a.v. retour webshop Antwoordnummer 118 1800 VB Alkmaar

Uiteraard dien je het product wel in originele staat en onbeschadigde/ongeopende verpakking (indien redelijkerwijs mogelijk) te retourneren. Om redenen van gezondheidsbescherming kunnen medicijnen voor dieren niet worden geretourneerd, indien de verzegeling verbroken is. Gebruik voor het retourneren het retourformulier dat je bij je bestelling hebt gekregen. Als je deze niet meer hebt, kan je het retourformulier downloaden. Vul alle velden in en zend het mee met de retournering.

Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat Ranzijn tuin & dier niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retour gezonden producten. Vraag daarom op het PostNL servicepunt altijd om een verzendbewijs van PostNL en bewaar deze goed als bewijs van het terugsturen van de producten. Na de melding van retourzending heb je 14 dagen de tijd om de producten terug te sturen. Kijk voor het dichtsbijzijnde PostNL servicepunt op: www.postnl.nl/locatiewijzer. Zodra wij je bestelling retour hebben ontvangen, wordt dit per e-mail aan je bevestigd. Aan een retourzending via ons antwoordnummer zijn geen kosten verbonden.

Het herroepingsrecht 

Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. Binnen deze 14 dagen is het toegestaan om het product te gebruiken op een manier dat noodzakelijk is om het product te beoordelen. Heb je meer gedaan dan nodig was om het product te proberen, dan ben je aansprakelijk voor de waardevermindering van het product.

De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je, of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Nadat je ons hebt laten weten dat je de overeenkomst herroept, dien je het product uiterlijk binnen 14 dagen aan ons te retourneren, inclusief een mededeling, zoals het ingevulde modelformulier, dat je een beroep doet op jouw herroepingsrecht.

Terugbetaling In geval van een herroeping ontvang je het volledige aankoopbedrag, inclusief verzendkosten voor de zending binnen 14 dagen nadat je hebt aangegeven gebruik te willen maken van het herroepingsrecht, terug. Indien je slechts een deel van de bestelling retour stuurt, worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel waarmee je betaald hebt, tenzij je een andere methode met ons afspreekt. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de producten hebben teruggekregen, of wanneer je hebt aangetoond dat je de goederen hebt opgestuurd. Je dient de producten binnen 14 dagen na de dag waar je de overeenkomst hebt herroepen aan ons terug te sturen of te overhandigen. Je draagt zelf de kosten voor de retourzending.

Ons retouradres Ranzijn tuin & dier t.a.v. retour webshop Antwoordnummer 118 1800 VB Alkmaar

Modelformulier

Download Modelformulier voor herroeping

Klantenservice - Winkels

Heb je vragen, opmerkingen of suggesties over een winkel of aangekocht artikel? Neem dan contact op met de betreffende winkel. Het telefoonnummer en de openingstijden zijn voor elke winkel anders.

Klantenservice - Dierenarts

Heb je vragen, opmerkingen of suggesties over een Dierenartsenpraktijk? Neem dan contact op met de betreffende Dierenartsenpraktijk. Het telefoonnummer en de openingstijden zijn voor iedere praktijk anders.

Klantenservice - Algemeen

Heb je vragen, opmerkingen of suggesties? De algemene klantenservice is telefonisch bereikbaar op werkdagen, van maandag t/m vrijdag van 09:00 - 17:00 uur. Buiten de aangegeven openingstijden kunt u ons natuurlijk bereiken via het contact formulier. Wij pakken dit de eerstvolgende werkdag meteen op.

Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op

Staat je vraag er niet tussen? Dan kan je ons ook bereiken door het contactformulier in te vullen of door een e-mail te sturen naar [email protected].

Adres servicecentrum
Ranzijn tuin & dier BV
Omval 551812 NA Alkmaar
KVK-nummer: 37054954
BTW-nummer: NL008455843B01

Adres Logistiek Centrum
Poelweg 12
1424 PB, De Kwakel


{{ message }}