Mijn vestiging:

Veelgestelde vragen

Bestellen
  • Wat zijn de verzendkosten?
    Profiteer nu tijdelijk van €2.99 verzendkosten en vanaf €35 GRATIS thuisbezorgd! Voor bepaalde producten worden servicekosten berekend. Deze kosten vind je terug in de productinformatie.
  • Wanneer komt een product weer op voorraad?
    Wanneer een product uitverkocht is, kan je contact opnemen met de klantenservice om na te vragen wanneer een product weer op voorraad is. Ranzijn tuin & dier werkt met vaste leverdagen vanuit de leveranciers, het is wel mogelijk dat er afwijkingen zijn. Hierdoor is er 10% kans dat het product later of eerder weer op voorraad komt.
  • Ik heb geen orderbevestiging gekregen, wat moet ik doen?
    Nadat je een bestelling geplaatst hebt, krijg je per e-mail een orderbevestiging waarin alle gegevens nogmaals vermeld staan. Kijk ook in je spam box of de order daarin terecht gekomen is.

    Wanneer je geen orderbevestiging hebt ontvangen, controleer dan of je bestelling te zien is in je bij de meest recente bestellingen.
    Wanneer je bestelling daar zichtbaar verwerkt is, dan is de bestelling geslaagd. Als je bestelling daar niet te vinden is of er blijft bij staan dat hij in behandeling is, is de betaling waarschijnlijk niet geslaagd. Je kunt dan opnieuw bestellen.

    Is het bedrag wel van je rekening of creditcard? Dan kun je het beste even contact opnemen met de klantenservice.
  • Een besteld product blijkt niet op voorraad te zijn?
    Soms blijkt een artikel dat je besteld hebt toch niet voorradig. Als een besteld artikel niet voorradig blijkt te zijn, ontvang je van ons een e-mail met daarin drie keuzes:
    1. Nalevering; je ontvangt de bestelling in twee delen. Er verandert hierbij niets aan de verzendkosten.
    2. Wachten; als het missende product weer binnen is, wordt alles tegelijk verzonden in één levering.
    3. Annuleren; je ontvangt het aankoopbedrag van het missende product binnen 14 werkdagen terug op je rekening.
  • Hoe gebruik ik een kortingscode?
    Heb je een kortingscode, dan kun je deze invullen in jouw winkelmandje. Voer de kortingscode in en klik op de roze button: toepassen. De korting wordt berekend over de producten in jouw winkelmandje. Een kortingcode kan één keer gebruikt worden en is gekoppeld aan je e-mailadres.
Meer informatie... Minder informatie
Betalen
  • Is het betalen op Ranzijn tuin & dier veilig?
    Ranzijn tuin & dier houdt graag de hand op de knip, want niemand mag een dief zijn van jouw portemonnee. Daarom maken we gebruik van een beveiligde internetbeveiliging zodra je begint met het afrekenen van je bestelling. Via SSL worden je transactiegegevens versleuteld over internet verstuurd. Jouw gegevens kunnen dus niet worden opgespoord, onderschept of gebruikt door derden. Ze worden ook niet bewaard in onze computersystemen.

    De transacties die worden verricht bij Ranzijn tuin & dier worden verzorgd door de betaal dienstenleverancier Ingenico Payment Services.Lees hier meer over de veiligheid en privacy.
  • Hoe gebruik ik een kortingscode?
    Heb je een kortingscode, dan kun je deze invullen in jouw winkelmandje. Voer de kortingscode in en klik op de roze button: toepassen. De korting wordt berekend over de producten in jouw winkelmandje. Een kortingcode kan één keer gebruikt worden en is gekoppeld aan je e-mailadres.
  • Worden er kosten in rekening gebracht voor het betalen?
    Nee, er worden geen kosten in rekening gebracht om te betalen. Wanneer je de betaaloptie 'achteraf betalen' gekozen hebt, is het wel mogelijk dat wanneer je niet binnen 14 dagen betaalt je extra kosten erbij krijgt.
  • Wat is Klarna?
    Klarna voert voor onze webshop het volledige achteraf betaalproces uit. Het voordeel van achteraf betalen is dat je pas voor jouw producten hoeft te betalen nadat je ze hebt ontvangen. Dit betekent dat je 4 dagen na jouw bestelling een digitale acceptgiro van Klarna via de e-mail ontvangt. Deze dien je binnen 14 dagen na ontvangst te betalen.
  • Kan ik op rekening betalen?
    Ja, dit mogelijk. Deze optie wordt je aangeboden door de betaalservice Klarna. Het voordeel van achteraf betalen is dat je pas voor jouw producten hoeft te betalen nadat je ze hebt ontvangen. Dit betekent dat je 4 dagen na jouw bestelling een digitale acceptgiro van Klarna via de e-mail ontvangt. Deze dien je binnen 14 dagen na ontvangst te betalen.
Meer informatie... Minder informatie
Ranzijn tuin & dier-account
  • Heb ik een account nodig?
    Het is geheel aan jou om een Ranzijn tuin & dier-account aan te maken. Dit kost je niets en heeft een aantal voordelen: niet langer meer bij elke bestelling je gegevens invullen, altijd een overzicht van je openstaande orders. eenvoudig herhaalbestellingen plaatsen, pas je contact- en verzendgegevens zelf aan en al je facturen overzichtelijk op één plek. Natuurlijk willen we jou tot niets verplichten. Een bestelling via onze webshop kan je ook eenvoudig als gast plaatsen.
  • Hoe kan ik een account aanmaken?
    Wanneer je in de webshop wilt bestellen en je hebt nog geen Ranzijn tuin & dier-account, dan wordt je gevraagd een account aan te maken wanneer je jouw bestelling wilt gaan afrekenen. Ook kun je direct via onze webshop een account aan te maken door rechtsboven op 'Account' te klikken en zo de stappen te volgen.
  • Wat gebeurt er met mijn privégegevens?
    Ranzijn tuin & dier slaat je persoonlijke gegevens op in een beveiligde database, en daar blijven ze ook. We geven je informatie niet door aan derden voor commerciële doeleinden. Je gegevens zullen wij uitsluitend aan derden ter beschikking stellen die zijn betrokken bij het uitvoeren van jouw bestelling, zoals PostNL voor het leveren van jouw pakketje. Lees hier meer over de veiligheid en privacy.
  • Ik ben mijn wachtwoord kwijt. Wat moet ik doen?
    Als je je wachtwoord bent vergeten, dan kun je naar de inlogpagina van je Ranzijn tuin & dier-account gaan. Daar vind je een link met de tekst 'Wachtwoord vergeten?'. Wanneer je hierop klikt wordt je gevraagd je e-mailadres in te vullen waarna Ranzijn tuin & dier, binnen enkele minuten, per e-mail een link stuurt waarmee je wachtwoord wordt gereset. Als je op de link klikt, kom je weer terug op onze website alwaar je gevraagd wordt een nieuw wachtwoord aan te maken.

    Vraag een nieuw wachtwoord aan.
  • Kan ik mijn wachtwoord wijzigen?
    Ja, bij het aanmaken van een account kun je direct je eigen wachtwoord kiezen. Als je deze later wilt veranderen dan kan dat. Open je eigen Ranzijn tuin & dier account en klik in de linker kolom op accountgegevens. Onderaan de pagina zie je dan de optie 'Verander wachtwoord'. Zo kan je eenvoudig een nieuw wachtwoord invullen.
Meer informatie... Minder informatie
Verzenden en bezorgen
  • Kan ik zelf het aflevermoment kiezen?
    Wanneer je een bestelling plaatst is het nog niet mogelijk om zelf een aflevermoment te kiezen. Hier is Ranzijn tuin & dier wel druk mee bezig. Wanneer je voor 19.00 uur besteld, wordt je pakket de volgende werkdag geleverd. Tenzij anders vermeld.
  • Wat gebeurt er met de bezorging als ik niet thuis ben?
    PostNL probeert je bestelling twee keer af te leveren (alleen op werkdagen en zaterdagen, niet op zon- en feestdagen). Als je de eerste keer niet thuis bent, en de bestelling ook niet bij een van je buren kan worden afgeleverd, wordt een bericht achtergelaten.

    Wanneer je bestelling alle twee de keren niet kan worden afgeleverd, houdt PostNL je bestelling nog maximaal drie weken vast op het dichtstbijzijnde PostNL servicecenter (het adres hiervan vindt je onderaan op de voorkant van het bericht van ontvangst dat wederom wordt achtergelaten in je brievenbus). Als je bestelling niet wordt opgehaald binnen deze twee weken, wordt deze kosteloos teruggestuurd naar Ranzijn tuin & dier.

    Bij vragen of klachten over de levering van een bestelling kan contact opgenomen worden met onze klantenservice 085-7920160. Er kan ook direct contact opgenomen worden met PostNL Pakketservice voor bijvoorbeeld het aanmaken van een officiële klacht via het nummer 0900-0507 (2,76 eurocent per minuut met een starttarief van 9 eurocent).
  • De track & trace code werkt niet. Wat nu?
    Wanneer je een track & trace code ontvangt van ons, dan kan het nog tot de volgende ochtend duren voordat je de bestelling ook kunt traceren. Werkt de code dan nog steeds niet, dan kun je altijd het beste even contact opnemen met onze klantenservice.
  • Hoe houd ik de status van mijn bestelling in de gaten?
    We houden je maar al te graag op de hoogte van de levering van jouw bestelling. Nadat het pakket ons magazijn verlaten heeft, ontvang je van ons een e-mail met daarin de verzendbevestiging. Via deze e-mail kan je zien op welke dag en in welk tijdsvak jouw pakketje bezorgt wordt. Bij kleinere producten die als briefpost verstuurd worden, krijg je geen pakketcode. Deze zendingen kan je namelijk niet volgen via de website van PostNL.
  • Er missen één of meerdere producten van de bestelling
    Het is mogelijk dat een bestelling uit meerdere dozen bestaat gezien er maximaal 30 kg in een doos gaat. Houd hier rekening mee bij grote bestellingen. Het kan gebeuren dat een deel van de bestelling door PostNL op de ene dag geleverd wordt en het andere deel een dag later. Ga daarom uit van een levertijd van twee dagen bij een grote bestelling met meerdere dozen.

    Via de track & trace code kan je precies zien hoeveel dozen het zijn en wanneer deze worden afgeleverd. Na drie dagen nog niets ontvangen? Neem dan contact op met de klantenservice zodat er uitgezocht kan worden wat er aan de hand is.

    Het kan ook zo zijn dat er een product niet op voorraad is, dan heb je een e-mail van de klantenservice gehad met drie opties. Kijk in je e-mailbox of spam of er contact met je gezocht is.
Meer informatie... Minder informatie
Vragen en klachten
  • Op welke manieren kan ik met Ranzijn tuin & dier contact opnemen?
    Je kan ten alle tijden op verschillende manieren met ons in contact komen: door middel van het contactformulier op de website, per e-mail, telefonisch, WhatsApp en social media. Kijk voor de juiste telefoonnummers en adressen op onze klantenservice pagina.

    Ranzijn tuin & dier streeft er naar om binnen 24 uur te reageren op berichten. De klantenservice is van maandag t/m vrijdag telefonisch bereikbaar van 08.30 - 19.30 uur. Op zaterdag is de klantenservice telefonisch bereikbaar tussen 08.30 - 17.00 uur via het telefoonnummer: 085-7920160. Als je als consument een klacht/geschil hebt dat niet door Ranzijn tuin & dier opgelost kan je uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
  • Ik heb een vraag of klacht over het geleverde product of dienst
    Je kan ten alle tijden op verschillende manieren met ons in contact komen: door middel van het contactformulier op de website, per e-mail, telefonisch, WhatsApp en social media. Kijk voor de juiste telefoonnummers en adressen op onzeklantenservice pagina.

    Ranzijn tuin & dier streeft er naar om binnen 24 uur te reageren op berichten. De klantenservice is van maandag t/m vrijdag telefonisch bereikbaar van 08.30 - 19.30 uur. Op zaterdag is de klantenservice telefonisch bereikbaar tussen 08.30 - 17.00 uur via het telefoonnummer: 085-7920160. Indien er onderzocht moet worden of als er derden bij de klacht of vraag betrokken zijn, heeft de klant uiterlijk binnen vijf werkdagen een antwoord.

    Als je als consument een klacht/geschil hebt dat niet door Ranzijn tuin & dier opgelost kan je uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
  • Hoe snel krijg ik een reactie op mijn vraag of klacht?
    Je kan ten alle tijden op verschillende manieren met ons in contact komen: door middel van het contactformulier op de website, per e-mail, telefonisch, WhatsApp en social media. Kijk voor de juiste telefoonnummers en adressen op onze klantenservice pagina.

    Ranzijn tuin & dier streeft er naar om binnen 24 uur te reageren op berichten. De klantenservice is van maandag t/m vrijdag telefonisch bereikbaar van 08.30 - 19.30 uur. Op zaterdag is de klantenservice telefonisch bereikbaar tussen 08.30 - 17.00 uur via het telefoonnummer: 085-7920160. Indien er onderzocht moet worden of als er derden bij de klacht of vraag betrokken zijn, heeft de klant uiterlijk binnen vijf werkdagen een antwoord.
  • Hoe gaat Ranzijn tuin & dier om met klachten?
    Wij doen ons uiterste best om onze dienstverlening zo goed mogelijk uit te voeren en om jou zo optimaal mogelijk te bedienen. Indien jij toch niet optimaal tevreden bent over onze dienstverlening, neem dan binnen redelijke termijn contact op met onze klantenservice.

    Wij streven ernaar de vraag of klacht altijd binnen 24 uur te behandelen op werkdagen en in het weekend de eerstvolgende werkdag. Indien er onderzocht moet worden of als er derden bij de klacht of vraag betrokken zijn, heeft de klant uiterlijk binnen vijf werkdagen een antwoord.

    Als je als consument een klacht/geschil hebt dat niet door Ranzijn tuin & dier opgelost kan je uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
  • Ranzijn tuin & dier en het Thuiswinkel Waarborg
    Thuiswinkel.org is dé belangenvereniging voor webwinkels in Nederland en geeft het keurmerk Thuiswinkel Waarborg uit. Dit is het kwaliteitskeurmerk voor webwinkels en consumenten: online kopen bij betrouwbare webwinkels. Ranzijn tuin & dier/Ranzijn.nl is gecertificeerd met het Thuiswinkel Waarborg. Deze is hier te bekijken en meer informatie vind je in de algemene voorwaarden. Lees meer over de Thuiswinkel Waarborg op de website van de organisatie.

    Als je als consument een klacht/geschil hebt dat niet door Ranzijn tuin & dier opgelost kan je uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Meer informatie... Minder informatie
Retouren en service
  • Hoe gaat Ranzijn tuin & dier om met retouren?
    Het ruilen of retourneren van jouw online bestelling is mogelijk binnen 30 dagen na aankoop, tenzij anders vermeld. Uiteraard dien je het product wel in originele staat en verpakking (indien redelijkerwijs mogelijk) te retourneren.

    Bevalt je aankoop toch niet helemaal, maar heb je het product al in gebruik genomen? Voor al je aankopen geldt de 30 dagen bedenktermijn, dus ook voor deze. Bij zichtbare gebruikssporen, missende accessoires of ontbrekende verpakking krijg je van ons een deelvergoeding. Deze is altijd 75% van het oorspronkelijk aankoopbedrag.

    Ruilen of retourneren van je online bestelling kan op twee manieren. Je kan je artikelen kosteloos retourneren naar het antwoordnummer:

    Ranzijn tuin & dier
    t.a.v. retour webshop
    Antwoordnummer 118
    1800 VB Alkmaar

    Gebruik voor het retourneren het retourformulier dat je bij je bestelling hebt gekregen. Heb je deze niet meer? download het retourformulier dan hier. Vul alle velden in en zend het mee met de retournering.

    Het aankoopbedrag wordt zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding teruggestort op het bij ons bekende rekeningnummer, mits de aankoop binnen 30 dagen is teruggestuurd en voldoet aan bovengenoemde retourvoorwaarden. Na de melding van retourzending heb je 14 dagen de tijd om de producten terug te sturen.

    Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat Ranzijn tuin & dier niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retour gezonden producten. Vraag daarom op het PostNL servicepunt altijd om een verzendbewijs van PostNL en bewaar deze goed als bewijs van het terugsturen van de producten. Meer informatie over het ruilen of retourneren vind je hier.
  • Tot wanneer kan ik een bestelling retourneren?
    Het ruilen of retourneren van jouw online bestelling is mogelijk binnen 30 dagen na aankoop, tenzij anders vermeld. Ruilen of retourneren van je online bestelling kan op twee manieren: retourneren in één van onze winkels of kosteloos retourneren per post. Als je geld terug wilt ontvangen, wordt het aankoopbedrag zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding teruggestort op het bij ons bekende rekeningnummer, mits de aankoop binnen 30 dagen is teruggestuurd en voldoet aan bovengenoemde retourvoorwaarden. Breng je het in de winkel terug dan krijg je het contant in de winkel.

    Uiteraard dien je het product wel in originele staat en verpakking (indien redelijkerwijs mogelijk) te retourneren. Meer informatie over het ruilen of retourneren vind je hier.
  • Wie betaalt de verzendkosten voor retourzendingen?
    Retourzendingen zijn gratis en kunnen teruggestuurd worden naar ons antwoordnummer:

    Ranzijn tuin & dier
    t.a.v. Retour webshop
    Antwoordnummer 118
    1800VB Alkmaar

    Je kan de hele bestelling of bepaalde producten ook retourneren of ruilen in een van de winkels. Vergeet niet om het retourformulier en de orderbevestiging mee te nemen. Op het retourformulier kun je de reden van retour vermelden en een eventuele actie bij de extra opmerkingen als er bijvoorbeeld contact is geweest met de klantenservice.

    Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat Ranzijn tuin & dier niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retour gezonden producten. Vraag daarom op het PostNL servicepunt altijd om een verzendbewijs van PostNL en bewaar deze goed als bewijs van het terugsturen van de producten. Meer informatie over het ruilen of retourneren vind je hier.
  • Wat moet ik doen als de bestelling beschadigd is aangekomen?
    Met grote zorg pakken wij je bestelling in, op een wijze waarbij niets kan beschadigen en niets kan lekken. Het kan echter gebeuren dat bijvoorbeeld door verzending toch producten beschadigd zijn in de doos. Het is aan te raden om bij beschadigde producten direct contact op te nemen met de klantenservice . Als het mogelijk is, zal Ranzijn tuin & dier vervolgens zorg dragen voor kosteloze vervanging van het beschadigde product(en).

    In alle gevallen waarbij het niet mogelijk is het beschadigde product(en) kosteloos te vervangen krijg je het gehele aankoopbedrag van de betreffende product(en) inclusief de eventuele verzendkosten uiterlijk binnen 14 dagen teruggestort op je bankrekening.
  • Wat moet ik doen als ik iets anders geleverd krijg dan besteld?
    Wanneer blijkt dat een of meerdere producten binnen de bestelling verkeerd zijn, dan verzoeken wij je zo snel mogelijk en altijd eerst contact op te nemen met onze klantenservice.

    Ranzijn tuin & dier zal je verzoeken de verkeerde bestelling of enkel de verkeerde producten kosteloos terug te sturen of te ruilen in een van de filialen. Vergeet niet om het retourformulier volledig in te vullen en bij te sluiten. Op het formulier is het mogelijk om een retourreden in te vullen en eventuele actie in het extra opmerkingenveld, dit is optioneel. Als het mogelijk is, zal Ranzijn tuin & dier vervolgens zorg dragen voor kosteloze vervanging van het verkeerde product(en).

    In alle gevallen waarbij het niet mogelijk is het verkeerde product(en) kosteloos te vervangen krijg je het gehele aankoopbedrag van de betreffende product(en) inclusief de eventuele verzendkosten uiterlijk binnen 14 dagen teruggestort op je bankrekening.
Meer informatie... Minder informatie
Winkels
  • Is het betalen op Ranzijn tuin & dier veilig?
    Ranzijn tuin & dier houdt graag de hand op de knip, want niemand mag een dief zijn van jouw portemonnee. Daarom maken we gebruik van een beveiligde internetbeveiliging zodra je begint met het afrekenen van je bestelling. Via SSL worden je transactiegegevens versleuteld over internet verstuurd. Jouw gegevens kunnen dus niet worden opgespoord, onderschept of gebruikt door derden. Ze worden ook niet bewaard in onze computersystemen.

    De transacties die worden verricht bij Ranzijn tuin & dier worden verzorgd door de betaal dienstenleverancier Ingenico Payment Services.Lees hier meer over de veiligheid en privacy.
  • Zijn alle getoonde prijzen inclusief BTW?
    Ja, alle prijzen die op de website staan vermeld, zijn inclusief BTW. Daarnaast wordt bij jouw geplaatste bestellingen in je Ranzijn tuin & dier-account het BTW bedrag apart vermeld als onderdeel van de totale kosten.
  • Hoe bestel ik bij Ranzijn tuin & dier?
    In de webshop kun je op een eenvoudige wijze je bestelling plaatsen.
    Plaats het product in je winkelmandje door het gewenste aantal in te vullen en vervolgens op de roze bestelknop te drukken. Heb je alle producten? Ga dan naar je winkelmandje om je bestelling te controleren. Vervolgens kan je inloggen met je Ranzijn tuin & dier-account of je bestelling plaatsen als gast. Kies vervolgens je betaalwijze en controleer alle gegevens nog eens. Klopt alles? Dan is het tijd om af te rekenen. Nadat de betaling correct bij ons is binnen gekomen ontvang je van ons een e-mail met de orderbevestiging.
  • Kan ik online een afspraak maken bij de dierenarts?
    Ja, dat kan zeker. Vooralsnog is het alleen mogelijk voor onze praktijk in Alkmaar en voor een 4 type afspraken:

    Nagels knippen
    Vaccinatie (hond/kat)
    Vaccinatie (pup/kitten)
    Wond onderzoek na een operatie

    Klik hier om een afspraak in te plannen en meer informatie

    Wij hopen hier snel meerdere praktijken en soorten afspraken aan toe te voegen.
Dierenservices
  • Producten op recept
    Ranzijn tuin & dier kan alleen medicijnen op recept versturen als er een kopie van een recept, ondertekend door een dierenarts, wordt toegezonden. Na het plaatsen van een apotheekbestelling wordt er door de klantenservice contact met je opgenomen over het te ontvangen recept. Gebruikt de dierenarts liever zijn eigen receptenbrief, dan kun je dat ook ondertekend naar ons opsturen. Vergeet hierop niet het ordernummer te vermelden. Na ontvangst wordt het recept door onze dierenartsen gecontroleerd en bij goedkeuring wordt het bestelde product ingeseald verzonden. Nabestellingen: vraag de dierenarts duidelijk te vermelden hoe vaak het recept herhaald mag worden. Dit helpt bij een nieuwe bestelling.
  • Tandheelkunde
    Onze kliniek heeft een moderne en volledige tandheelkunde set inclusief uitgebreide boorapparatuur. De meeste dieren waarbij er iets moet gebeuren aan het gebit zijn al wat ouder en hebben dus een hoger narcoserisico. Wij geven altijd een kostenschatting. Bij gebitsanering is dit wat lastiger, omdat van te voren niet goed is aan te geven hoeveel tanden er eventueel getrokken moeten worden en hoe vast deze nog zitten. Ook hier streven wij naar concurrerende prijzen. Wij doen gebitsanering (= tandsteen verwijderen en polijsten), extracties van rotte voortanden, kiezen en hoektanden, extracties van melktanden die blijven zitten. Ook doen wij gebitsproblemen bij konijnen en knaagdieren.
  • Operaties
    In onze kliniek heeft een moderne en steriele operatiekamer met de nieuwste apparatuur. Wij werken met de nieuwste en veiligste narcose middelen. Daarnaast werken we met gasnarcose en zuurstof, wat het narcose risico verminderd. Bij de meeste operaties (behalve castratie kater en sterilisatie poes) wordt een braunule aangelegd. Dit is een rechtstreekse verbinding met het bloed, zodat indien er complicaties optreden er meteen medicatie gegeven kan worden wat binnen 1 minuut werkt. Onze kliniek bezit ook een uitgebreide hart en longfunctie bewaking, waarbij tevens constant de temperatuur wordt gemeten. De narcoserisico’s liggen voornamelijk bij het hart, de longen en de lichaamstemperatuur en worden door deze bewaking opgemerkt. Hierdoor kunnen wij het narcoserisico voor onze patiënten verminderen, wat wij erg belangrijk vinden. Daarnaast kan opgemerkt worden als de patiënt niet kan bewegen, maar nog wel pijn voelt en kan direct extra pijnstilling gegeven worden.
  • Echo
    Onze kliniek heeft ook een echo met beperkte mogelijkheden. Wij kunnen grote veranderingen in de buik diagnosticeren, maar kunnen kleine details missen. Daarom gebruiken wij de echo voor onder andere drachtdiagnostiek en het opsporen van grote tumoren. Wil je een echo bij ons laten doen, dan kan dit alleen op afspraak. Onze echo kan geen hartecho’s maken.
  • Bloedonderzoek
    Ons laboratorium is uitgerust met een bloedanalyse apparaat, waarmee wij 25 verschillende bloedwaarden kunnen meten, waaronder bijvoorbeeld de nier- en leverfunctie van jouw dier. Na het bloedprikken kunnen wij binnen een half uur de uitslag hebben, waardoor je vaak kunt wachten op de uitslag. Daarnaast werken wij samen met een laboratorium die alle andere bloedonderzoeken voor ons uitvoert, hierbij is de uitslag meestal na een paar dagen van binnen.
Meer informatie... Minder informatie
Hondenschool
  • Wanneer dien ik de cursus te betalen?
    Betaling geschiedt bij aanvang van de cursus. Je kunt contant betalen of pinnen.
  • Worden de lessen binnen of buiten gegeven?
    De Puppy- en Basiscursus bestaan uit theorie en praktijk. De theorielessen zijn binnen in het leslokaal. De praktijklessen buiten op het trainingsterrein.
  • Wat gebeurt er als er een les uitvalt?
    Hoewel we het zo veel mogelijk proberen te voorkomen kan het een keer voorkomen dat een les uitvalt. Wij doen onze uiterste best om je dat zo snel mogelijk te melden. De trainster zal met de groep een datum plannen om de les in te halen.
  • Mag ik eerst een keer komen kijken?
    Je mag altijd bij ons komen kijken. Je kunt daarvoor het beste even contact opnemen met klantenservice@ranzijn.nl.
  • Mogen mijn kinderen mee naar de cursus?
    Ja zeker. Je mag bij ons met het gehele gezin deelnemen aan de cursussen. Hou er wel rekening mee dat de meeste cursussen in de avonduren zijn.
Meer informatie... Minder informatie
Veiligheid en Privacy
  • Is het betalen op Ranzijn tuin & dier veilig?
    Ranzijn tuin & dier houdt graag de hand op de knip, want niemand mag een dief zijn van jouw portemonnee. Daarom maken we gebruik van een beveiligde internetbeveiliging zodra je begint met het afrekenen van je bestelling. Via SSL worden je transactiegegevens versleuteld over internet verstuurd. Jouw gegevens kunnen dus niet worden opgespoord, onderschept of gebruikt door derden. Ze worden ook niet bewaard in onze computersystemen.

    De transacties die worden verricht bij Ranzijn tuin & dier worden verzorgd door de betaal dienstenleverancier Ingenico Payment Services.Lees hier meer over de veiligheid en privacy.
  • Wat gebeurt er met mijn privégegevens?
    Ranzijn tuin & dier slaat je persoonlijke gegevens op in een beveiligde database, en daar blijven ze ook. We geven je informatie niet door aan derden voor commerciële doeleinden. Je gegevens zullen wij uitsluitend aan derden ter beschikking stellen die zijn betrokken bij het uitvoeren van jouw bestelling, zoals PostNL voor het leveren van jouw pakketje. Lees hier meer over de veiligheid en privacy.
  • Ranzijn tuin & dier en het Thuiswinkel Waarborg
    Thuiswinkel.org is dé belangenvereniging voor webwinkels in Nederland en geeft het keurmerk Thuiswinkel Waarborg uit. Dit is het kwaliteitskeurmerk voor webwinkels en consumenten: online kopen bij betrouwbare webwinkels. Ranzijn tuin & dier/Ranzijn.nl is gecertificeerd met het Thuiswinkel Waarborg. Deze is hier te bekijken en meer informatie vind je in de algemene voorwaarden. Lees meer over de Thuiswinkel Waarborg op de website van de organisatie.

    Als je als consument een klacht/geschil hebt dat niet door Ranzijn tuin & dier opgelost kan je uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform: http://ec.europa.eu/consumers/odr/