Winkelvoorraad

{{ config.retailer_product?.name }}

Kom je langs in een van onze winkels?

  • Ranzijn {{ retailer.city }}
    Geopend, sluit om {{ (new Date(retailer.closing_time)).toLocaleTimeString([], {hour: '2-digit', minute:'2-digit'}) }}
    Gesloten,
  • Groot assortiment in tuin & dier

  • Klanten beoordelen ons met een 4.1/5

  • Topkwaliteit producten tegen eerlijke prijzen

folder Folder bekijken
winkels Ranzijn winkels
Menu

FAQ

Winkels

Het is niet mogelijk om een kortingscode te combineren met lopende acties. 

Ja, alle prijzen die op de website staan vermeld, zijn inclusief btw. 

Nee, de folderacties zijn alleen geldig in onze winkel. Je kunt uiteraard wel al onze folderacties op onze website vinden. 

Binnen 14 dagen kan je de overeenkomst herroepen. Je kan ervoor kiezen om het product te retourneren of te ruilen. Ruilen of retourneren kan in één van onze winkels, je krijgt het aankoopbedrag dan contant terug. 

Uiteraard dien je het product wel in originele staat en verpakking (indien redelijkerwijs mogelijk) te retourneren. 

Ja, je kan je retour met je aankoopbewijs binnen 14 dagen retourneren in een van onze winkels. Uiteraard dien je het product wel in originele staat en onbeschadigde/ongeopende verpakking (indien redelijkerwijs mogelijk) te retourneren. Om redenen van gezondheidsbescherming kunnen medicijnen voor dieren niet worden geretourneerd,  waarvan de verzegeling na de levering is verbroken. 

Het herroepingsrecht 

Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. Binnen deze 14 dagen is het toegestaan om het product te gebruiken op een manier dat noodzakelijk is om het product te beoordelen. Heb je meer gedaan dan nodig was om het product te proberen, dan ben je aansprakelijk voor de waardevermindering van het product.

De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je, of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Nadat je ons hebt laten weten dat je de overeenkomst herroept, dien je het product uiterlijk binnen 14 dagen aan ons te retourneren, inclusief een mededeling, zoals het ingevulde modelformulier, dat je een beroep doet op jouw herroepingsrecht.

Terugbetaling
In geval van een herroeping ontvang je het volledige aankoopbedrag binnen 14 dagen nadat je hebt aangegeven gebruik te willen maken van het herroepingsrecht terug. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel waarmee je betaald hebt, tenzij je een andere methode met ons afspreekt. Je dient de producten binnen 14 dagen na de dag waar je de overeenkomst hebt herroepen aan ons te overhandigen.

Modelformulier

Download Modelformulier voor herroeping

Ja, alle prijzen die op de website staan vermeld, zijn inclusief btw. 

Bij Ranzijn tuin & dier is de wettelijke garantie van toepassing. Dit wil zeggen dat het aangeschafte product behoort te doen wat er beloofd wordt en wat je als consument van het product verwacht. Als je een product wil retourneren in verband met een defect, of om een andere reden gebruik wil maken van de garantie, neem dan contact op met het filiaal / de kliniek waar je producten hebt aangeschaft. 

De producten hebben naast de wettelijke garantie ook fabrieksgarantie vanuit de leverancier die vermeld wordt op de verpakking of in de handleiding, raadpleeg die altijd voor gebruik. 


Producten die niet naar wens zijn kunnen altijd zonder opgaaf van reden binnen 30 dagen in een van de winkels geruild of geretourneerd worden, dit valt onder het herroepingsrecht van Ranzijn tuin & dier. Wij verzoeken je om producten die defect zijn zo snel mogelijk naar ons terug te brengen in de winkel.

Vragen en klachten

Ranzijn tuin & dier slaat je persoonlijke gegevens op in een beveiligde database, en daar blijven ze ook. We geven je informatie niet door aan derden voor commerciële doeleinden. Lees hier meer over de veiligheid en privacy.

Je kan op verschillende manieren met ons in contact komen. Door middel van het contactformulier op de website, per e-mail en telefonisch. Kijk voor de juiste telefoonnummers en adressen op onze klantenservice pagina.

Ranzijn tuin & dier streeft er naar om inhoudelijk binnen 24 uur te reageren op berichten. De klantenservice is van maandag t/m vrijdag telefonisch bereikbaar van 9.00 - 17.00 uur via 088 815 0150. Als je als consument een klacht/geschil hebt dat niet door Ranzijn tuin & dier opgelost kan je uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform

Bij Ranzijn tuin & dier zijn wij gek op alles dat groeit en bloeit. Met onze groene vingers doen we er alles aan om onze klanten te helpen bij het vergroenen van hun tuin. Niet alleen omdat we van planten houden, maar ook omdat we ons steentje willen bijdragen aan een duurzame toekomst. In samenwerking met Tuinbranche Nederland, doen we er alles aan om een duurzame en gezonde leefomgeving te creëren. Dat doen we door een actieve bijdrage te leveren aan het vergroenen en verduurzamen van onze leefomgeving, het aanbieden van duurzamere producten en de klant te inspireren om duurzamere keuzes te maken. Zo zorgen we dat we de natuur beschermen en groener achterlaten, zodat ook de toekomstige generaties kunnen genieten van al het moois dat de natuur brengt.

Wil je weten wat we precies doen? Lees het in ons duurzaamheidsbeleid

Heb je een vraag of klacht over een product of dienst, neem dan contact op met het filiaal / de kliniek waar je dit hebt aangekocht. Daar zullen ze altijd op zoek gaan naar de juiste afhandeling. 

Ben je niet tevreden met de afhandeling van jouw klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Ook kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform 

Je kan op verschillende manieren met ons in contact komen. Door middel van het contactformulier op de website, per e-mail, telefonisch, WhatsApp en social media. Kijk voor de juiste telefoonnummers en adressen op onze klantenservice pagina

Ranzijn tuin & dier streeft er naar om inhoudelijk binnen 24 uur te reageren op berichten. De klantenservice is van maandag t/m vrijdag telefonisch bereikbaar van 08.30 - 17.00 uur via het telefoonnummer: 088-8150150. Indien er onderzocht moet worden of als er derden bij de klacht of vraag betrokken zijn, heeft de klant uiterlijk binnen vijf werkdagen een antwoord.

Wij doen ons uiterste best om onze dienstverlening zo goed mogelijk uit te voeren en om jou zo optimaal mogelijk te bedienen. Indien jij toch niet optimaal tevreden bent over onze dienstverlening, neem dan binnen redelijke termijn contact op met onze klantenservice

Wij streven ernaar de vraag of klacht altijd inhoudelijk binnen 24 uur te behandelen op werkdagen en in het weekend de eerstvolgende werkdag. Indien er onderzocht moet worden of als er derden bij de klacht of vraag betrokken zijn, heeft de klant uiterlijk binnen vijf werkdagen een antwoord.

Als je als consument een klacht/geschil hebt dat niet door Ranzijn tuin & dier opgelost kan je uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform

Dierenservices

Onze kliniek heeft een moderne en volledige tandheelkunde set inclusief uitgebreide boorapparatuur. De meeste dieren waarbij er iets moet gebeuren aan het gebit zijn al wat ouder en hebben dus een hoger narcoserisico. Wij geven altijd een kostenschatting. Bij gebitsanering is dit wat lastiger, omdat van te voren niet goed is aan te geven hoeveel tanden er eventueel getrokken moeten worden en hoe vast deze nog zitten. Ook hier streven wij naar concurrerende prijzen. Wij doen gebitsanering (= tandsteen verwijderen en polijsten), extracties van rotte voortanden, kiezen en hoektanden, extracties van melktanden die blijven zitten. Ook doen wij gebitsproblemen bij konijnen en knaagdieren.

In onze kliniek heeft een moderne en steriele operatiekamer met de nieuwste apparatuur. Wij werken met de nieuwste en veiligste narcose middelen. Daarnaast werken we met gasnarcose en zuurstof, wat het narcose risico verminderd. Bij de meeste operaties (behalve castratie kater en sterilisatie poes) wordt een braunule aangelegd. Dit is een rechtstreekse verbinding met het bloed, zodat indien er complicaties optreden er meteen medicatie gegeven kan worden wat binnen 1 minuut werkt. Onze kliniek bezit ook een uitgebreide hart en longfunctie bewaking, waarbij tevens constant de temperatuur wordt gemeten. De narcoserisico’s liggen voornamelijk bij het hart, de longen en de lichaamstemperatuur en worden door deze bewaking opgemerkt. Hierdoor kunnen wij het narcoserisico voor onze patiënten verminderen, wat wij erg belangrijk vinden. Daarnaast kan opgemerkt worden als de patiënt niet kan bewegen, maar nog wel pijn voelt en kan direct extra pijnstilling gegeven worden.

Onze kliniek heeft ook een echo met beperkte mogelijkheden. Wij kunnen grote veranderingen in de buik diagnosticeren, maar kunnen kleine details missen. Daarom gebruiken wij de echo voor onder andere drachtdiagnostiek en het opsporen van grote tumoren. Wil je een echo bij ons laten doen, dan kan dit alleen op afspraak. Onze echo kan geen hartecho’s maken.

Ons laboratorium is uitgerust met een bloedanalyse apparaat, waarmee wij 25 verschillende bloedwaarden kunnen meten, waaronder bijvoorbeeld de nier- en leverfunctie van jouw dier. Na het bloedprikken kunnen wij binnen een half uur de uitslag hebben, waardoor je vaak kunt wachten op de uitslag. Daarnaast werken wij samen met een laboratorium die alle andere bloedonderzoeken voor ons uitvoert, hierbij is de uitslag meestal na een paar dagen van binnen.

Heeft je dier last van een blaasontsteking, of drinkt het opeens veel meer dan normaal? Dan kan het verstandig zijn om urine op te vangen als je met jouw dier langskomt. Ons laboratorium is uitgerust met alle benodigdheden om een basis urineonderzoek te doen. Zo kunnen wij onder andere zien of er een ontsteking aanwezig is, of uw dier last heeft van blaasgruis, en of jouw dier de urine goed kan concentreren.

Onze praktijk beschikt over een digitaal röntgenapparaat, waarmee we zeer gedetailleerde foto’s kunnen maken. Dit houdt in dat wij gemaakte foto’s direct op de computer kunnen beoordelen, in plaats van dat ze ontwikkeld moeten worden op de ouderwetse manier. Enkele voordelen hiervan zijn dat foto’s binnen enkele minuten na het maken al te beoordelen zijn, en dat wij de foto’s beter kunnen beoordelen met behulp van het bewerkingsprogramma op de computer. 

De foto’s worden beoordeeld op een groot scherm met hoge resolutie, zodat ook de kleine details gezien kunnen worden. Indien mogelijk zal er met u een afspraak worden gemaakt voor het maken van röntgenfoto’s, zodat daar voldoende tijd beschikbaar voor is. In sommige gevallen is het namelijk onvermijdelijk dat een dier een roesje nodig heeft om goede foto’s te kunnen maken. Tevens kunnen wij de foto’s voor je op CD zetten.

In sommige gevallen zal er de ziekte van uw dier helaas geen behandeling meer mogelijk zijn. In dat geval is het mogelijk om je dier bij ons te laten inslapen. Dit gebeurt uiteraard altijd in overleg met de behandelende dierenarts. Wij zullen hiervoor voldoende tijd nemen zodat je rustig afscheid kunt nemen. Het is dan ook verstandig om hiervoor een afspraak te maken. Als je ervoor kiest om jouw dier te laten cremeren, zullen wij samen met Dierencrematorium Majesta zorgen dat de zaken rond het overlijden van jouw dier op een nette manier worden afgehandeld.

Bij Ranzijn tuin & dier is het altijd mogelijk om je hond zelf te wassen voor 10 euro in een van de speciale hondenbaden. Het is niet nodig om hier een afspraak voor te maken.

Het trimmen door onze gediplomeerde trimsters kost 40 euro per uur. De trimsalon is alleen beschikbaar op afspraak. 

Hier vind je meer informatie over de hondenwasstraat en trimsalon.

In onze kliniek worden verschillende operaties uitgevoerd. De prijzen van de operaties zijn inclusief narcose, eventuele extra pijnstilling en nacontrole. Exclusief: eventuele extra antibiotica, kraag of medical pet shirt. Bij bijzonderheden tijdens de operatie kunnen er extra kosten gemaakt worden, dit zal dan telefonisch overlegd worden. Bekijk hier de tarieven

Indien je prijzen wilt weten van operaties die niet op de site staan, kan je contact met ons opnemen en kunnen wij een prijsschatting doorgeven. Ook hier streven wij naar concurrerende prijzen.

Ja, je kan een afspraak inplannen voor een vaccinatie. 

Klik hier om een afspraak in te plannen en meer informatie

{{ message }}

Altijd 15% korting? Meld je nu aan voor onze nieuwsbrief!

Ontvang onze folderacties en blijf op de hoogte van nieuw assortiment, trends en extra voordeel

met onze nieuwsbrief. Daarnaast heb je áltijd 15% korting op ons reguliere assortiment. Pak nu je kans!

Selecteer jouw winkel

Selecteer jouw winkel

Door een winkel te kiezen wordt je shopervaring gepersonaliseerd op basis van jouw gekozen winkel! Zo kan je precies zien welke producten op voorraad zijn in jouw favoriete winkel.