Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en krijg 10% korting *

Ontvang onze folderacties en blijf op de hoogte van nieuw assortiment, trends en extra voordeel
met ons uitgebreide nieuwsbrief. Pak je kans!

Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruiken we cookies. Met de cookies volgen we jouw internetgedrag binnen onze website. Als je verdergaat op onze website gaan we er vanuit dat je dit goedvindt. Meer weten? Lees meer over ons cookiebeleid

FAQ

Bestellen
Kan ik de folderacties online bestellen?

Een minimale selectie van onze folderacties kun je online bestellen. Voor het totale aanbod aan kortingen en acties ben je welkom in één van onze 15 winkels.

Naast deze folderacties hebben we in de webshop ook ‘Online voordeel’. Deze acties zijn alleen te verkrijgen in de webshop. Bekijk hier ons ‘Online voordeel’: https://www.ranzijn.nl/acties/online-voordeel

Hoe bestel ik bij Ranzijn tuin & dier?

In de webshop kun je op een eenvoudige wijze je bestelling plaatsen. 
Plaats het product in je winkelmandje door het gewenste aantal in te vullen en vervolgens op de roze bestelknop te drukken. Heb je alle producten? Ga dan naar je winkelmandje om je bestelling te controleren. Vervolgens kan je inloggen met je Ranzijn tuin & dier-account of je bestelling plaatsen als gast. Kies vervolgens je betaalwijze en controleer alle gegevens nog eens. Klopt alles? Dan is het tijd om af te rekenen. Nadat de betaling correct bij ons is binnen gekomen ontvang je van ons een e-mail met de orderbevestiging.

Kan ik een kortingscode gebruiken bij folderacties of online voordeel?

Het is niet mogelijk een kortingscode te gebruiken bij onze folderacties of online voordeel. De kortingscodes zijn niet geldig in combinatie met actie artikelen (korting op korting).

Wat is gewichtstoeslag?

Bij sommige producten betaal je een toeslag van €1,99. Deze toeslag betaal je alleen als je boven de 23 kg komt met één of meer van dit soort producten. Per 23 kg komt er nogmaals 1,99 bij. PostNL heeft per 1 januari 2020 de tarieven verhoogd dus deze toeslagen zijn noodzakelijk om de kosten van zware (en meerdere pakketten) te dekken. Bij alle producten met toeslag staat er een duidelijke melding bij.

Hoe plaats ik een herhaalbestelling?

Via je eigen Mijn Ranzijn tuin & dier account kan je al jouw bestellingen terug zien en eenvoudig herhaalbestellingen plaatsen. Ga naar bestellingen in jouw account. Op deze pagina krijg je een overzicht van al jouw geplaatste bestellingen. De reeds betaalde en geleverde bestellingen kun je simpelweg opnieuw plaatsen door op 'bestel opnieuw' te klikken. Je wordt dan direct naar het winkelmandje geleidt. Je kan natuurlijk altijd andere producten toevoegen of verwijderen.

Hoe gebruik ik een kortingscode?

Heb je een kortingscode, dan kun je deze invullen in jouw winkelmandje. Voer de kortingscode in en klik op de roze button: toepassen. De korting wordt berekend over de producten in jouw winkelmandje. Een kortingcode kan één keer gebruikt worden en is gekoppeld aan je e-mailadres.

Een besteld product blijkt niet op voorraad te zijn?

Soms blijkt een artikel dat je besteld hebt toch niet voorradig. Als een besteld artikel niet voorradig blijkt te zijn, ontvang je van ons een e-mail met daarin twee keuzes:
1. Nalevering; je ontvangt de bestelling in twee delen. Er verandert hierbij niets aan de verzendkosten.
2. Annuleren; je ontvangt het aankoopbedrag van het missende product binnen 14 werkdagen terug op je rekening.

Ik heb geen orderbevestiging gekregen, wat moet ik doen?

Nadat je een bestelling geplaatst hebt, krijg je per e-mail een orderbevestiging waarin alle gegevens nogmaals vermeld staan. Kijk ook in je spam box of de order daarin terecht gekomen is. 

Wanneer je geen orderbevestiging hebt ontvangen, controleer dan of je bestelling te zien is in je bij de meest recente bestellingen
Wanneer je bestelling daar zichtbaar verwerkt is, dan is de bestelling geslaagd. Als je bestelling daar niet te vinden is of er blijft bij staan dat hij in behandeling is, is de betaling waarschijnlijk niet geslaagd. Je kunt dan opnieuw bestellen. 

Is het bedrag wel van je rekening of creditcard? Dan kun je het beste even contact opnemen met de klantenservice.

Wanneer komt een product weer op voorraad?

Wanneer een product uitverkocht is, kan je contact opnemen met de klantenservice om na te vragen wanneer een product weer op voorraad is. Ranzijn tuin & dier werkt met vaste leverdagen vanuit de leveranciers, het is wel mogelijk dat er afwijkingen zijn. Hierdoor is er een kans dat het product later of eerder weer op voorraad komt.

Wat zijn de verzendkosten?
  • Tot €40,- zijn de verzendkosten €5,49
  • Van €40,- tot €59,- zijn de verzendkosten €1,50
  • Vanaf €65,- is de verzending gratis
Account
Heb ik een account nodig?

Het is geheel aan jou om een Ranzijn tuin & dier-account aan te maken. Dit kost je niets en heeft een aantal voordelen: niet langer meer bij elke bestelling je gegevens invullen, altijd een overzicht van je openstaande orders. eenvoudig herhaalbestellingen plaatsen, pas je contact- en verzendgegevens zelf aan en al je facturen overzichtelijk op één plek. Natuurlijk willen we jou tot niets verplichten. Een bestelling via onze webshop kan je ook eenvoudig als gast plaatsen.

Hoe kan ik een account aanmaken?

Wanneer je in de webshop wilt bestellen en je hebt nog geen Ranzijn tuin & dier-account, dan wordt je gevraagd een account aan te maken wanneer je jouw bestelling wilt gaan afrekenen. Ook kun je direct via onze webshop een account aan te maken door rechtsboven op 'Account' te klikken en zo de stappen te volgen.

Wat gebeurt er met mijn privégegevens?

Ranzijn tuin & dier slaat je persoonlijke gegevens op in een beveiligde database, en daar blijven ze ook. We geven je informatie niet door aan derden voor commerciële doeleinden. Je gegevens zullen wij uitsluitend aan derden ter beschikking stellen die zijn betrokken bij het uitvoeren van jouw bestelling, zoals PostNL voor het leveren van jouw pakketje. Lees hier meer over de veiligheid en privacy.

Ik ben mijn wachtwoord kwijt. Wat moet ik doen?

Als je je wachtwoord bent vergeten, dan kun je naar de inlogpagina van je Ranzijn tuin & dier-account gaan. Daar vind je een link met de tekst 'Wachtwoord vergeten?'. Wanneer je hierop klikt wordt je gevraagd je e-mailadres in te vullen waarna Ranzijn tuin & dier, binnen enkele minuten, per e-mail een link stuurt waarmee je wachtwoord wordt gereset. Als je op de link klikt, kom je weer terug op onze website alwaar je gevraagd wordt een nieuw wachtwoord aan te maken. 

Vraag een nieuw wachtwoord aan.

Kan ik mijn wachtwoord wijzigen?

Ja, bij het aanmaken van een account kun je direct je eigen wachtwoord kiezen. Als je deze later wilt veranderen dan kan dat. Open je eigen Ranzijn tuin & dier account en klik in de linker kolom op accountgegevens. Onderaan de pagina zie je dan de optie 'Verander wachtwoord'. Zo kan je eenvoudig een nieuw wachtwoord invullen.

Kan ik mijn gebruikersnaam wijzigen?

In de webshop van Ranzijn tuin & dier is jouw e-mailadres gelijk aan jouw gebruikersnaam. Omdat wij weten dat je e-mailadres soms kan veranderen, kun je je gewijzigde e-mailadres in je account ook wijzigen. Open je eigen Ranzijn tuin & dier account en klik in de linkerkolom op 'Accountgegevens' en wijzig vervolgens je e-mailadres.

Wat zijn de voordelen van een account?

Het is geheel aan jou om een Ranzijn tuin & dier-account aan te maken. Dit kost je niets en heeft een aantal voordelen: niet langer meer bij elke bestelling je gegevens invullen, altijd een overzicht van je openstaande orders. eenvoudig herhaalbestellingen plaatsen, pas je contact- en verzendgegevens zelf aan en al je facturen overzichtelijk op één plek.

Hoe plaats ik een herhaalbestelling?

Via je eigen Mijn Ranzijn tuin & dier account kan je al jouw bestellingen terug zien en eenvoudig herhaalbestellingen plaatsen. Ga naar bestellingen in jouw account. Op deze pagina krijg je een overzicht van al jouw geplaatste bestellingen. De reeds betaalde en geleverde bestellingen kun je simpelweg opnieuw plaatsen door op 'bestel opnieuw' te klikken. Je wordt dan direct naar het winkelmandje geleidt. Je kan natuurlijk altijd andere producten toevoegen of verwijderen.

Betalen
Is het betalen op Ranzijn tuin & dier veilig?

Ranzijn tuin & dier houdt graag de hand op de knip, want niemand mag een dief zijn van jouw portemonnee. Daarom maken we gebruik van een beveiligde internetbeveiliging zodra je begint met het afrekenen van je bestelling. Via SSL worden je transactiegegevens versleuteld over internet verstuurd. Jouw gegevens kunnen dus niet worden opgespoord, onderschept of gebruikt door derden. Ze worden ook niet bewaard in onze computersystemen. 

De transacties die worden verricht bij Ranzijn tuin & dier worden verzorgd door de betaal dienstenleverancier Ingenico Payment Services. Lees hier meer over de veiligheid en privacy.

Hoe gebruik ik een kortingscode?

Heb je een kortingscode, dan kun je deze invullen in jouw winkelmandje. Voer de kortingscode in en klik op de roze button: toepassen. De korting wordt berekend over de producten in jouw winkelmandje. Een kortingcode kan één keer gebruikt worden en is gekoppeld aan je e-mailadres.

Worden er kosten in rekening gebracht voor het betalen?

Als je kiest voor achteraf betalen met Billink, betaal je €2,- aan verwerkingskosten.

Wat is Billink achteraf betalen?

Achteraf betalen met Billink in 3 stappen:

Met Billink betaal je achteraf en alleen voor wat je wilt houden. Zo wordt online shoppen gemakkelijk en veilig.

1) Je bestelt een product via Ranzijn.nl zoals je gewend bent en kiest Billink als betaalmethode.
2) Jouw bestelling wordt geleverd. Je kunt rustig de tijd nemen om te bepalen of de producten bevallen. Ben je niet tevreden over een deel van je bestelling? Dan volg je onze standaard retourprocedure.
3) Na een paar dagen ontvang je per e-mail de factuur. Je hebt standaard 14 dagen de tijd om te betalen. 

Kan ik op rekening betalen?

Ja, dit mogelijk. Deze optie wordt je aangeboden door de betaalservice Billink. Het voordeel van achteraf betalen is dat je pas voor jouw producten hoeft te betalen nadat je ze hebt ontvangen. Dit betekent dat je 4 dagen na jouw bestelling een digitale acceptgiro van Billink via de e-mail ontvangt. Deze dien je binnen 14 dagen na ontvangst te betalen.

Welke creditcards worden er geaccepteerd en hoe werkt het?

In de webshop kan je met creditcards van MasterCard en Visa je bestelling afronden. Je betaalgevens worden versleuteld via de SSL-methode. We zorgen met je creditcardorganisatie voor een correcte afhandeling. 
Zodra we je creditcardgegevens gecontroleerd hebben, versturen we je bestelling die dag nog (mits voor 19.00 uur besteld). De betaling wordt pas afgeschreven wanneer je bestelling is geleverd. Mogelijk vraagt je creditcardorganisatie je de 3D-Secure verificatiecode in te voeren. Dit is een extra beveiliging voor online betalingen met creditcards. Wil je met AmericanExpress betalen? Dan kan je kiezen om dit te doen via je eigen PayPal-account.

Wat is Paypal?

PayPal is een online betaalservice die gekoppeld is aan je bankrekening of creditcard. Eenmalig koppel je je bankrekening of creditcard aan een PayPal rekening. PayPal maakt het geld direct over op de rekening van de verkoper. Daarna wordt het bedrag automatisch van je eigen rekening afgeschreven.

Wat is iDeal?

iDeal geeft je de mogelijkheid om via de site van je eigen bank je bestelling te kunnen betalen. Het bedrag wordt direct van je betaalrekening afgeschreven.

Welke betaalmogelijkheden zijn er?

Je kan in de webshop van Ranzijn tuin & dier kiezen uit de volgende betaalmethoden: iDeal, PayPal, Creditcard en Billink.

Zijn alle getoonde prijzen inclusief BTW?

Ja, alle prijzen die op de website staan vermeld, zijn inclusief BTW. Daarnaast wordt bij jouw geplaatste bestellingen in je Ranzijn tuin & dier-account het BTW bedrag apart vermeld als onderdeel van de totale kosten.

Wat zijn service kosten?

Sommige online producten hebben servicekosten. Deze producten zijn voordeliger om in de winkel aan te schaffen. Omdat het niet voor iedereen haalbaar is om naar een van onze winkels te komen, willen wij wel de producten bereikbaar maken. Deze producten kunnen wij alleen met servicekosten aanbieden, dit heeft te maken met het gewicht of grootte van het product.

Verzenden en bezorgen
Kan ik zelf het aflevermoment kiezen?

Wanneer je een bestelling plaatst is het nog niet mogelijk om zelf een aflevermoment te kiezen. Wanneer je voor 19.00 uur besteld, wordt je pakket de volgende werkdag geleverd. Tenzij anders vermeld.

Wat gebeurt er met de bezorging als ik niet thuis ben?

PostNL probeert je bestelling een keer af te leveren (alleen op werkdagen en zaterdagen, niet op zon- en feestdagen). Als je niet thuis bent, en de bestelling ook niet bij een van je buren kan worden afgeleverd, wordt een bericht achtergelaten. 

Wanneer je bestelling niet kan worden afgeleverd, houdt PostNL je bestelling nog maximaal twee weken vast op het dichtstbijzijnde PostNL servicecenter (het adres hiervan vindt je onderaan op de voorkant van het bericht van ontvangst dat wederom wordt achtergelaten in je brievenbus). Als je bestelling niet wordt opgehaald binnen deze twee weken, wordt deze kosteloos teruggestuurd naar Ranzijn tuin & dier. 

Bij vragen of klachten over de levering van een bestelling kan contact opgenomen worden met onze klantenservice 088 815 0150. Er kan ook direct contact opgenomen worden met PostNL Pakketservice voor bijvoorbeeld het aanmaken van een officiële klacht via het nummer 0900-0507 (2,76 eurocent per minuut met een starttarief van 9 eurocent).

De track & trace code werkt niet. Wat nu?

Wanneer je een track & trace code ontvangt van ons, dan kan het nog tot de volgende ochtend duren voordat je de bestelling ook kunt traceren. Werkt de code dan nog steeds niet, dan kun je altijd het beste even contact opnemen met onze klantenservice.

Hoe houd ik de status van mijn bestelling in de gaten?

We houden je maar al te graag op de hoogte van de levering van jouw bestelling. Nadat het pakket ons magazijn verlaten heeft, ontvang je van ons een e-mail met daarin de verzendbevestiging. Via deze e-mail kan je zien op welke dag en in welk tijdsvak jouw pakketje bezorgd wordt.

Er missen één of meerdere producten van de bestelling

Het is mogelijk dat een bestelling uit meerdere dozen bestaat gezien er maximaal 30 kg in een doos gaat. Houd hier rekening mee bij grote bestellingen. Het kan gebeuren dat een deel van de bestelling door PostNL op de ene dag geleverd wordt en het andere deel een dag later. Ga daarom uit van een levertijd van twee dagen bij een grote bestelling met meerdere dozen. 

Via de track & trace code kan je precies zien hoeveel dozen het zijn en wanneer deze worden afgeleverd. Na drie dagen nog niets ontvangen? Neem dan contact op met de klantenservice zodat er uitgezocht kan worden wat er aan de hand is.

Het kan ook zo zijn dat er een product niet op voorraad is, dan heb je een e-mail van de klantenservice gehad met twee opties. Kijk in je e-mailbox of spam of er contact met je gezocht is.

Kan ik mijn bestelling ergens afhalen?

Nee, we hebben helaas op dit moment nog geen afhaalmogelijkheid. We zijn echter altijd bezig met het verbeteren van het proces. Het is wel mogelijk om een bestelling te ruilen of retourneren in één van onze winkels.

Hoe lang duurt het voordat ik een bestelling thuis heb?

Ranzijn tuin & dier bezorgt in heel Nederland. In Nederland geldt dat bestellingen op werkdagen voor 19.00 uur bestelt, morgen al in huis zijn. Na die tijd, in het weekend of op feestdagen wordt de bestelling de eerstvolgende werkdag verzonden. En op zaterdag geldt: voor 16.00 uur besteld is maandag in huis. En na 16.00 uur besteld, dinsdag in huis.

Voor sommige producten geldt een afwijkende levertijd. Dit staat dan aangegeven bij het product.

Bestellingen boven een bepaalde grootte of gewicht worden op een pallet verzonden en bezorgd. Hiervoor geldt een afwijkende levertijd. Na het plaatsen van de bestelling ontvang je een e-mail over het afwijkende afleverproces. Daarna zal de vervoerder van de palletzending verder telefonisch contact met je opnemen voor een bezorgafspraak. Zorg daarom dat je jouw telefoonnummer invult tijdens het bestelproces.

Op welke wijze wordt mijn bestelling ingepakt?

De bestelling wordt ingepakt in een kunststof zak of stevige, kartonnen doos. De zakken worden gebruikt voor producten die op zichzelf verpakt zijn in een zak of om een andere reden beter vervoerbaar in kunststof. De kartonnen dozen zijn ondoorzichtig en daarmee wordt privacy gewaarborgd van bepaalde producten. Wanneer een product zelf verpakt is in een zak en deze sterk genoeg is, wordt deze niet nog eens in een extra zak verpakt. 

Met grote zorg zullen wij je bestelling inpakken op een wijze waarbij niets kan beschadigen en niets kan lekken. Het kan echter gebeuren dat er door een bepaalde reden toch producten beschadigd zijn in de doos. Het is aan te raden om bij beschadigde producten direct contact op te nemen met de klantenservice.

Wie zijn de logistieke partners?

PostNL Pakketservice is namens Ranzijn tuin & dier verantwoordelijk voor de bezorging van je bestelling in heel Nederland. Bestellingen boven een bepaalde grootte of gewicht worden op een pallet verzonden en bezorgd. Een palletzending wordt via de firma koeriersdienst Heerhugowaard verzorgd, er geldt dan geen afwijkende levertijd.

Wanneer wordt mijn bestelling met een pallet geleverd?

Bestellingen boven een bepaalde grootte of gewicht worden op een pallet verzonden en bezorgd. Hiervoor geldt geen afwijkende levertijd. Daarna zal de vervoerder van de palletzending verder via SMS, mail of telefonisch contact met je opnemen voor een bezorgafspraak.

Waar bezorgt Ranzijn tuin & dier?

Online bestellingen kunnen worden geleverd in Nederland. Bij de verzendkosten zie je welke verzendkosten berekend worden.

Wat zijn service kosten?

Sommige online producten hebben servicekosten. Deze producten zijn voordeliger om in de winkel aan te schaffen. Omdat het niet voor iedereen haalbaar is om naar een van onze winkels te komen, willen wij wel de producten bereikbaar maken. Deze producten kunnen wij alleen met servicekosten aanbieden, dit heeft te maken met het gewicht of grootte van het product.

Retouren en service
Hoe gaat Ranzijn tuin & dier om met retouren?

Je kan je artikelen, in originele verpakking, kosteloos retourneren naar het antwoordnummer:

Ranzijn tuin & dier
t.a.v. retour webshop
Antwoordnummer 118
1800 VB Alkmaar

Uiteraard dien je het product wel in originele staat en onbeschadigde/ongeopende verpakking (indien redelijkerwijs mogelijk) te retourneren. Om redenen van gezondheidsbescherming kunnen medicijnen voor dieren niet worden geretourneerd, indien de verzegeling verbroken is. Gebruik voor het retourneren het retourformulier dat je bij je bestelling hebt gekregen. Als je deze niet meer hebt, kan je het retourformulier downloaden. Vul alle velden in en zend het mee met de retournering.

Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat Ranzijn tuin & dier niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retour gezonden producten. Vraag daarom op het PostNL servicepunt altijd om een verzendbewijs van PostNL en bewaar deze goed als bewijs van het terugsturen van de producten. Na de melding van retourzending heb je 14 dagen de tijd om de producten terug te sturen. Kijk voor het dichtsbijzijnde PostNL servicepunt op: www.postnl.nl/locatiewijzer. Zodra wij je bestelling retour hebben ontvangen, wordt dit per e-mail aan je bevestigd. Aan een retourzending via ons antwoordnummer zijn geen kosten verbonden.

Het herroepingsrecht 

Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. Binnen deze 14 dagen is het toegestaan om het product te gebruiken op een manier dat noodzakelijk is om het product te beoordelen. Heb je meer gedaan dan nodig was om het product te proberen, dan ben je aansprakelijk voor de waardevermindering van het product.

De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je, of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Nadat je ons hebt laten weten dat je de overeenkomst herroept, dien je het product uiterlijk binnen 14 dagen aan ons te retourneren, inclusief een mededeling, zoals het ingevulde modelformulier, dat je een beroep doet op jouw herroepingsrecht.

Terugbetaling
In geval van een herroeping ontvang je het volledige aankoopbedrag, inclusief verzendkosten voor de zending binnen 14 dagen nadat je hebt aangegeven gebruik te willen maken van het herroepingsrecht, terug. Indien je slechts een deel van de bestelling retour stuurt, worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel waarmee je betaald hebt, tenzij je een andere methode met ons afspreekt. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de producten hebben teruggekregen, of wanneer je hebt aangetoond dat je de goederen hebt opgestuurd. Je dient de producten binnen 14 dagen na de dag waar je de overeenkomst hebt herroepen aan ons terug te sturen of te overhandigen. Je draagt zelf de kosten voor de retourzending.


Ons retouradres
Ranzijn tuin & dier
t.a.v. retour webshop
Antwoordnummer 118
1800 VB Alkmaar

Modelformulier

Download Modelformulier voor herroeping

Tot wanneer kan ik een bestelling retourneren?

Binnen 30 dagen na ontvangst van je bestelling kan je de overeenkomst herroepen. Je kan ervoor kiezen om het product te retourneren of te ruilen. Ruilen of retourneren van je online bestelling kan op twee manieren: retourneren in één van onze winkels of kosteloos retourneren per post. Als je geld terug wilt ontvangen, wordt het aankoopbedrag zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding teruggestort op het bij ons bekende rekeningnummer, mits de aankoop binnen 30 dagen is teruggestuurd en voldoet aan bovengenoemde retourvoorwaarden. Breng je het in de winkel terug dan krijg je het contant in de winkel. 

Uiteraard dien je het product wel in originele staat en verpakking (indien redelijkerwijs mogelijk) te retourneren. Meer informatie over het ruilen of retourneren vind je hier.

Wie betaalt de verzendkosten voor retourzendingen?

Retourzendingen zijn gratis en kunnen teruggestuurd worden naar ons antwoordnummer: 

Ranzijn tuin & dier 
t.a.v. Retour webshop 
Antwoordnummer 118
1800VB Alkmaar

Je kan de hele bestelling of bepaalde producten ook retourneren of ruilen in een van de winkels. Vergeet niet om het retourformulier en de orderbevestiging mee te nemen. Op het retourformulier kun je de reden van retour vermelden en een eventuele actie bij de extra opmerkingen als er bijvoorbeeld contact is geweest met de klantenservice. 

Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat Ranzijn tuin & dier niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retour gezonden producten. Vraag daarom op het PostNL servicepunt altijd om een verzendbewijs van PostNL en bewaar deze goed als bewijs van het terugsturen van de producten. Meer informatie over het ruilen of retourneren vind je hier.

Wat moet ik doen als de bestelling beschadigd is aangekomen?

Met grote zorg pakken wij je bestelling in, op een wijze waarbij niets kan beschadigen en niets kan lekken. Het kan echter gebeuren dat bijvoorbeeld door verzending toch producten beschadigd zijn in de doos. Het is aan te raden om bij beschadigde producten direct contact op te nemen met de klantenservice . Als het mogelijk is, zal Ranzijn tuin & dier vervolgens zorg dragen voor kosteloze vervanging van het beschadigde product(en). 

In alle gevallen waarbij het niet mogelijk is het beschadigde product(en) kosteloos te vervangen krijg je het gehele aankoopbedrag van de betreffende product(en) inclusief de eventuele verzendkosten uiterlijk binnen 14 dagen teruggestort op je bankrekening.

Wat moet ik doen als ik iets anders geleverd krijg dan besteld?

Wanneer blijkt dat een of meerdere producten binnen de bestelling verkeerd zijn, dan verzoeken wij je zo snel mogelijk en altijd eerst contact op te nemen met onze klantenservice

Ranzijn tuin & dier zal je verzoeken de verkeerde bestelling of enkel de verkeerde producten kosteloos terug te sturen of te ruilen in een van de filialen. Vergeet niet om het retourformulier volledig in te vullen en bij te sluiten. Op het formulier is het mogelijk om een retourreden in te vullen en eventuele actie in het extra opmerkingenveld, dit is optioneel. Als het mogelijk is, zal Ranzijn tuin & dier vervolgens zorg dragen voor kosteloze vervanging van het verkeerde product(en). 

In alle gevallen waarbij het niet mogelijk is het verkeerde product(en) kosteloos te vervangen krijg je het gehele aankoopbedrag van de betreffende product(en) inclusief de eventuele verzendkosten uiterlijk binnen 14 dagen teruggestort op je bankrekening.

Wat zijn service kosten?

Sommige online producten hebben servicekosten. Deze producten zijn voordeliger om in de winkel aan te schaffen. Omdat het niet voor iedereen haalbaar is om naar een van onze winkels te komen, willen wij wel de producten bereikbaar maken. Deze producten kunnen wij alleen met servicekosten aanbieden, dit heeft te maken met het gewicht of grootte van het product.

Veiligheid en privacy
Is het betalen op Ranzijn tuin & dier veilig?

Ranzijn tuin & dier houdt graag de hand op de knip, want niemand mag een dief zijn van jouw portemonnee. Daarom maken we gebruik van een beveiligde internetbeveiliging zodra je begint met het afrekenen van je bestelling. Via SSL worden je transactiegegevens versleuteld over internet verstuurd. Jouw gegevens kunnen dus niet worden opgespoord, onderschept of gebruikt door derden. Ze worden ook niet bewaard in onze computersystemen. 

De transacties die worden verricht bij Ranzijn tuin & dier worden verzorgd door de betaal dienstenleverancier Ingenico Payment Services. Lees hier meer over de veiligheid en privacy.

Wat gebeurt er met mijn privégegevens?

Ranzijn tuin & dier slaat je persoonlijke gegevens op in een beveiligde database, en daar blijven ze ook. We geven je informatie niet door aan derden voor commerciële doeleinden. Je gegevens zullen wij uitsluitend aan derden ter beschikking stellen die zijn betrokken bij het uitvoeren van jouw bestelling, zoals PostNL voor het leveren van jouw pakketje. Lees hier meer over de veiligheid en privacy.

Ranzijn tuin & dier en het Thuiswinkel Waarborg
 
Vragen en klachten
Op welke manieren kan ik met Ranzijn tuin & dier contact opnemen?

Je kan te allen tijde op verschillende manieren met ons in contact komen: door middel van het contactformulier op de website, per e-mail en telefonisch. Kijk voor de juiste telefoonnummers en adressen op onze klantenservice pagina.

Ranzijn tuin & dier streeft er naar om inhoudelijk binnen 24 uur te reageren op berichten. De webshop klantenservice is van maandag t/m vrijdag telefonisch bereikbaar van 9.00 - 19.30 uur via 088 815 0150. Als je als consument een klacht/geschil hebt dat niet door Ranzijn tuin & dier opgelost kan je uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Ik heb een vraag of klacht over het geleverde product of dienst

Je kan ten alle tijden op verschillende manieren met ons in contact komen: door middel van het contactformulier op de website, per e-mail en telefonisch. Kijk voor de juiste telefoonnummers en adressen op onze klantenservice pagina

Ranzijn tuin & dier streeft er naar om binnen 24 uur inhoudelijk te reageren op berichten. De webshop klantenservice is van maandag t/m vrijdag telefonisch bereikbaar van 08.30 - 19.30 uur. Op zaterdag is de webshop klantenservice telefonisch bereikbaar tussen 08.30 - 17.00 uur via het telefoonnummer: 085-7920160. Indien er onderzocht moet worden of als er derden bij de klacht of vraag betrokken zijn, heeft de klant uiterlijk binnen vijf werkdagen een antwoord.

Ben je niet tevreden met de afhandeling van jouw klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Ook kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Hoe snel krijg ik een reactie op mijn vraag of klacht?

Je kan ten alle tijden op verschillende manieren met ons in contact komen: door middel van het contactformulier op de website, per e-mail, telefonisch, WhatsApp en social media. Kijk voor de juiste telefoonnummers en adressen op onze klantenservice pagina

Ranzijn tuin & dier streeft er naar om inhoudelijk binnen 24 uur te reageren op berichten. De klantenservice is van maandag t/m vrijdag telefonisch bereikbaar van 08.30 - 19.30 uur. Op zaterdag is de klantenservice telefonisch bereikbaar tussen 08.30 - 17.00 uur via het telefoonnummer: 085-7920160. Indien er onderzocht moet worden of als er derden bij de klacht of vraag betrokken zijn, heeft de klant uiterlijk binnen vijf werkdagen een antwoord.

Hoe gaat Ranzijn tuin & dier om met klachten?

Wij doen ons uiterste best om onze dienstverlening zo goed mogelijk uit te voeren en om jou zo optimaal mogelijk te bedienen. Indien jij toch niet optimaal tevreden bent over onze dienstverlening, neem dan binnen redelijke termijn contact op met onze klantenservice

Wij streven ernaar de vraag of klacht altijd inhoudelijk binnen 24 uur te behandelen op werkdagen en in het weekend de eerstvolgende werkdag. Indien er onderzocht moet worden of als er derden bij de klacht of vraag betrokken zijn, heeft de klant uiterlijk binnen vijf werkdagen een antwoord.

Als je als consument een klacht/geschil hebt dat niet door Ranzijn tuin & dier opgelost kan je uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Ranzijn tuin & dier en het Thuiswinkel Waarborg

Thuiswinkel.org is dé belangenvereniging voor webwinkels in Nederland en geeft het keurmerk Thuiswinkel Waarborg uit. Dit is het kwaliteitskeurmerk voor webwinkels en consumenten: online kopen bij betrouwbare webwinkels. Ranzijn tuin & dier/Ranzijn.nl is gecertificeerd met het Thuiswinkel Waarborg. Deze is hier te bekijken en meer informatie vind je in de algemene voorwaarden. Lees meer over de Thuiswinkel Waarborg op de website van de organisatie. 

Ben je niet tevreden met de afhandeling van je klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Ook kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Wat moet ik doen als de website niet goed werkt op mijn computer?

Het kan gebeuren dat een webpagina of onderdeel van de website een foutmelding geeft. Probeer in dit geval altijd eerst de pagina te verversen, dit werkt bij de meeste webbrowsers via de toets F5. Als dit niet gewerkt heeft, kan je proberen om de cache van je browser te legen, dit is mogelijk met de toetsenbord-combinatie CRTL-F5. De laatste optie is de geschiedenis van je browser te wissen, als je hierna de website of pagina opnieuw opent, zou alles moeten werken. 

Het is ten slotte mogelijk dat je webbrowser verouderd is, Ranzijn tuin & dier ondersteunt jouw browser daarom niet meer actief. Wij adviseren je om de nieuwste versies van Chrome, Firefox of Safari (Apple) te gebruiken. Deze browsers zijn sneller en veiliger dan verouderde versies. We raden het af om gebruik te maken van Internet Explorer. 

Mocht dit allemaal niet het probleem zijn, neem dan contact op met de klantenservice 085-7920160 dan kunnen wij je misschien verder helpen.

Wat is de garantie op producten?

Bij Ranzijn tuin & dier is de wettelijke garantie van toepassing. Dit wil zeggen dat het aangeschafte product behoort te doen wat er beloofd wordt en wat je als consument van het product verwacht. Neem contact op met de klantenservice als je een product wilt retourneren in verband met een defect, om andere reden gebruik wilt maken van de garantie of ergens over twijfelt. 

De producten hebben naast de wettelijke garantie ook fabrieksgarantie vanuit de leverancier die vermeld wordt op de verpakking of in de handleiding, raadpleeg die altijd voor gebruik.
Producten die niet naar wens zijn kunnen altijd zonder opgaaf van reden binnen 30 dagen in een van de winkels of via ons gratis antwoordnummer geruild of geretourneerd worden, dit valt onder het herroepingsrecht van Ranzijn tuin & dier. Wij verzoeken je om producten die defect zijn zo snel mogelijk naar ons terug te sturen of langs te brengen in de winkel.

Kan ik online een afspraak maken bij de dierenarts?

a, dat kan zeker. Je kunt kiezen uit 4 type afspraken:

Nagels knippen
Vaccinatie (hond/kat)
Vaccinatie (pup/kitten)
Wond onderzoek na een operatie

Klik hier om een afspraak in te plannen en meer informatie

Wij hopen hier snel meerdere praktijken en soorten afspraken aan toe te voegen.

Wat zijn service kosten?

Sommige online producten hebben servicekosten. Deze producten zijn voordeliger om in de winkel aan te schaffen. Omdat het niet voor iedereen haalbaar is om naar een van onze winkels te komen, willen wij wel de producten bereikbaar maken. Deze producten kunnen wij alleen met servicekosten aanbieden, dit heeft te maken met het gewicht of grootte van het product.

Dierenservices
Producten op recept

Ranzijn tuin & dier kan alleen medicijnen op recept versturen als er een kopie van een recept, ondertekend door een dierenarts, wordt toegezonden. Na het plaatsen van een apotheekbestelling wordt er door de klantenservice contact met je opgenomen over het te ontvangen recept. Gebruikt de dierenarts liever zijn eigen receptenbrief, dan kun je dat ook ondertekend naar ons opsturen. Vergeet hierop niet het ordernummer te vermelden. Na ontvangst wordt het recept door onze dierenartsen gecontroleerd en bij goedkeuring wordt het bestelde product ingeseald verzonden. Nabestellingen: vraag de dierenarts duidelijk te vermelden hoe vaak het recept herhaald mag worden. Dit helpt bij een nieuwe bestelling.

Tandheelkunde

Onze kliniek heeft een moderne en volledige tandheelkunde set inclusief uitgebreide boorapparatuur. De meeste dieren waarbij er iets moet gebeuren aan het gebit zijn al wat ouder en hebben dus een hoger narcoserisico. Wij geven altijd een kostenschatting. Bij gebitsanering is dit wat lastiger, omdat van te voren niet goed is aan te geven hoeveel tanden er eventueel getrokken moeten worden en hoe vast deze nog zitten. Ook hier streven wij naar concurrerende prijzen. Wij doen gebitsanering (= tandsteen verwijderen en polijsten), extracties van rotte voortanden, kiezen en hoektanden, extracties van melktanden die blijven zitten. Ook doen wij gebitsproblemen bij konijnen en knaagdieren.

Operaties

In onze kliniek heeft een moderne en steriele operatiekamer met de nieuwste apparatuur. Wij werken met de nieuwste en veiligste narcose middelen. Daarnaast werken we met gasnarcose en zuurstof, wat het narcose risico verminderd. Bij de meeste operaties (behalve castratie kater en sterilisatie poes) wordt een braunule aangelegd. Dit is een rechtstreekse verbinding met het bloed, zodat indien er complicaties optreden er meteen medicatie gegeven kan worden wat binnen 1 minuut werkt. Onze kliniek bezit ook een uitgebreide hart en longfunctie bewaking, waarbij tevens constant de temperatuur wordt gemeten. De narcoserisico’s liggen voornamelijk bij het hart, de longen en de lichaamstemperatuur en worden door deze bewaking opgemerkt. Hierdoor kunnen wij het narcoserisico voor onze patiënten verminderen, wat wij erg belangrijk vinden. Daarnaast kan opgemerkt worden als de patiënt niet kan bewegen, maar nog wel pijn voelt en kan direct extra pijnstilling gegeven worden.

Echo

Onze kliniek heeft ook een echo met beperkte mogelijkheden. Wij kunnen grote veranderingen in de buik diagnosticeren, maar kunnen kleine details missen. Daarom gebruiken wij de echo voor onder andere drachtdiagnostiek en het opsporen van grote tumoren. Wil je een echo bij ons laten doen, dan kan dit alleen op afspraak. Onze echo kan geen hartecho’s maken.

Bloedonderzoek

Ons laboratorium is uitgerust met een bloedanalyse apparaat, waarmee wij 25 verschillende bloedwaarden kunnen meten, waaronder bijvoorbeeld de nier- en leverfunctie van jouw dier. Na het bloedprikken kunnen wij binnen een half uur de uitslag hebben, waardoor je vaak kunt wachten op de uitslag. Daarnaast werken wij samen met een laboratorium die alle andere bloedonderzoeken voor ons uitvoert, hierbij is de uitslag meestal na een paar dagen van binnen.

Urine onderzoek

Heeft je dier last van een blaasontsteking, of drinkt het opeens veel meer dan normaal? Dan kan het verstandig zijn om urine op te vangen als je met jouw dier langskomt. Ons laboratorium is uitgerust met alle benodigdheden om een basis urineonderzoek te doen. Zo kunnen wij onder andere zien of er een ontsteking aanwezig is, of uw dier last heeft van blaasgruis, en of jouw dier de urine goed kan concentreren.

Röntgen onderzoek

Onze praktijk beschikt over een digitaal röntgenapparaat, waarmee we zeer gedetailleerde foto’s kunnen maken. Dit houdt in dat wij gemaakte foto’s direct op de computer kunnen beoordelen, in plaats van dat ze ontwikkeld moeten worden op de ouderwetse manier. Enkele voordelen hiervan zijn dat foto’s binnen enkele minuten na het maken al te beoordelen zijn, en dat wij de foto’s beter kunnen beoordelen met behulp van het bewerkingsprogramma op de computer. 

De foto’s worden beoordeeld op een groot scherm met hoge resolutie, zodat ook de kleine details gezien kunnen worden. Indien mogelijk zal er met u een afspraak worden gemaakt voor het maken van röntgenfoto’s, zodat daar voldoende tijd beschikbaar voor is. In sommige gevallen is het namelijk onvermijdelijk dat een dier een roesje nodig heeft om goede foto’s te kunnen maken. Tevens kunnen wij de foto’s voor je op CD zetten.

Euthanasie

In sommige gevallen zal er de ziekte van uw dier helaas geen behandeling meer mogelijk zijn. In dat geval is het mogelijk om je dier bij ons te laten inslapen. Dit gebeurt uiteraard altijd in overleg met de behandelende dierenarts. Wij zullen hiervoor voldoende tijd nemen zodat je rustig afscheid kunt nemen. Het is dan ook verstandig om hiervoor een afspraak te maken. Als je ervoor kiest om jouw dier te laten cremeren, zullen wij samen met Dierencrematorium Majesta zorgen dat de zaken rond het overlijden van jouw dier op een nette manier worden afgehandeld.

Trimsalon en wasstraat

Bij Ranzijn tuin & dier is het altijd mogelijk om je hond zelf te wassen voor 10 euro in een van de speciale hondenbaden. Het trimmen door onze gediplomeerde trimsters kost 30 euro per uur. Beiden zijn alleen mogelijk op afspraak.

Hier vind je meer informatie over de hondenwasstraat en trimsalon.

Tarieven

In onze kliniek worden verschillende operaties uitgevoerd. De prijzen van de operaties zijn inclusief narcose, eventuele extra pijnstilling en nacontrole. Exclusief: eventuele extra antibiotica, kraag of medical pet shirt. Bij bijzonderheden tijdens de operatie kunnen er extra kosten gemaakt worden, dit zal dan telefonisch overlegd worden. Bekijk hier de tarieven

Indien je prijzen wilt weten van operaties die niet op de site staan, kan je contact met ons opnemen en kunnen wij een prijsschatting doorgeven. Ook hier streven wij naar concurrerende prijzen.

Kan ik online een afspraak maken bij de dierenarts?

Ja, dat kan zeker. Je kunt kiezen uit 4 type afspraken:

Nagels knippen
Vaccinatie (hond/kat)
Vaccinatie (pup/kitten)
Wond onderzoek na een operatie

Klik hier om een afspraak in te plannen en meer informatie

{{ message }}