Mijn vestiging:

Veiligheid & Privacy

Privacyverklaring

Je privacy is voor ons van groot belang. Daarom houden wij ons uiteraard aan de privacywet. De persoonlijke gegevens die je bij ons achterlaat gebruiken wij netjes en zijn bij ons veilig. In deze privacyverklaring leggen we uit wat we via onze website, Ranzijn.nl, allemaal doen met informatie die we over jou te weten komen en waarom we deze informatie nodig hebben. Heb je na het lezen van deze pagina nog vragen, laat het ons dan weten via onze klantenservice.

Heel veilig

Alle gegevens die je bij ons achterlaat stoppen wij heel veilig achter slot en grendel en zullen wij vertrouwelijk behandelen. Dat doen we met de modernste technieken. We passen de beveiliging steeds aan en letten op wat er mis kan gaan. Wij doen er alles aan om te zorgen dat degene die niks met jouw gegevens te maken heeft, daar simpelweg niet bij kan.

Gegevensverstrekking aan anderen

We geven je informatie niet door aan derden, tenzij je daarvoor uitdrukkelijk toestemming hebt gegeven, dit nodig is in het kader van de uitvoering van de overeenkomst die we met je hebben, of wij dit op basis van de wet mogen of moeten. Wanneer dit nodig is om jouw bestelling uit te voeren of de website te laten werken, kunnen wij je gegevens doorgeven aan bezorgdiensten, betaaldiensten, softwareleveranciers en andere dienstverleners.

Geven we jouw gegevens aan iemand anders dan eisen we dat die ander net zo zorgvuldig met jouw gegevens omgaat als wij en ze alleen gebruikt voor het doel waarvoor hij ze heeft gekregen. Mocht je het gevoel hebben dat dit niet gebeurt, laat het ons dan weten via onze klantenservice. Je leest hieronder waar we jouw gegevens voor gebruiken.

Persoonlijk

Vaak gebruiken wij je gegevens om je een zo persoonlijk mogelijke winkelervaring te bieden. We gebruiken bijvoorbeeld je IP-adres om de dichtstbijzijnde winkel voor je te bepalen en voor cookies. Over cookies kun je hieronder meer lezen.

Wat doen we verder met je gegevens

Wij gebruiken je gegevens voor verschillende doelen:

  • Je bestelling

Voor je bestelling hebben we je naam, e-mailadres, adres(sen), betaalgegevens en soms ook je telefoonnummer nodig. Daarmee kunnen we jouw bestelling bezorgen en je op de hoogte houden over je bestelling. Indien je je bestelling wilt ruilen of retourneren, of vragen hebt over de bestelling, vragen we om je naam, e-mail, klantnummer en ordernummer. Daarmee kunnen we jouw teruggestuurde bestelling goed verwerken of jouw vragen beantwoorden.

  • Je account

In je account slaan we onder andere de volgende informatie op: je naam, adres(sen), telefoonnummer, e-mailadres, betaalgegevens en opgegeven informatie en interesses (bijv. je geboortedatum om je te feliciteren op je verjaardag, inschrijving voor de nieuwsbrief of jouw verlanglijstje). Handig, want dan hoef je deze gegevens niet elke keer opnieuw in te voeren. Daarnaast bewaren we gegevens over je eerdere bestellingen. 

  • Klantenservice

Je kunt met ons bellen, mailen en Facebooken. Om te zorgen dat je jouw verhaal niet twee keer hoeft te vertellen onthouden wij dit. Om onze service elke dag een beetje beter te maken, analyseren wij alle contactmomenten. Ook kunnen wij vragen om je naam, e-mailadres, telefoonnummer. Zo kunnen we al je vragen goed afhandelen. Telefoongesprekken worden bij Ranzijn tuin & dier niet opgenomen.

  • Nieuwsbrieven

Je kunt je aanmelden voor verschillende nieuwsbrieven. Zo blijf je op de hoogte van onze aanbiedingen, acties en ons nieuws. Wij sturen deze nieuwsbrief alleen als je je daarvoor hebt aangemeld, of als je een bestelling hebt geplaatst en je geen bezwaar hebt gemaakt tegen het ontvangen van onze nieuwsbrief. We sturen onze nieuwsbrieven per e-mail en hebben daarom jouw e-mailadres nodig.

  • Reviews

Je kunt andere klanten helpen met jouw review. Door je ervaringen te delen, geef je andere een nog beter beeld van een product of dienst. Hiervoor maken wij gebruik van Trustpilot. Je ontvangt 8 dagen na jouw bestelling een e-mail van ons met daarin de vraag of jij een beoordeling wilt achterlaten. Dit is slechts een uitnodiging. Wil je het niet, dan kan je deze e-mail gewoon negeren.

  • Prijsvragen

Als je meedoet aan een actie of prijsvraag vragen wij je naam, adres en e-mailadres. Zo kunnen we de actie uitvoeren en de prijswinnaar(s) bekendmaken. Lees hier de algemene voorwaarden van winacties .

  • Verbetering van onze winkel en service

Wij zijn voortdurend bezig om onze service te verbeteren. We benaderen je daarom soms voor een klantonderzoek of een plaats in ons klantentestpanel. Verder willen we weten hoe de afhandeling van een klacht ging en wat je van onze nieuwsbrief vindt. Soms voert een externe partij deze checks voor ons uit. Die houdt zich dan ook aan onze privacyregels.

  • Fraude

Op fraude zit niemand te wachten, wij ook niet. Daarom gebruiken wij klantgegevens om fraude te onderzoeken, te voorkomen en tegen te gaan. Als dat moet, geven wij klantgegevens aan de overheid.

  • Achteraf betalen

Als je gekozen hebt voor achteraf betalen dien je een aantal gegevens in te vullen aan de hand waarvan Klarna een gegevenscontrole doet. Dit doet Klarna aan de hand van haar privacy statement. Dit houdt in dat Klarna een kredietevaluatie kan uitvoeren, wat kan betekenen dat een kredietcheck wordt gedaan. Gegevens waarnaar gevraagd wordt zijn onder andere je naam, adres, geboortedatum, bankrekeningnummer en telefoonnummer. Op basis van een aantal variabelen berekent Klarna een score, waardoor bepaald wordt of je met deze specifieke betaalwijze kunt betalen.

Jouw persoonsgegevens worden in overeenstemming met de geldende wetgeving verwerkt en niet aan derde partijen verstrekt voor advertentiedoeleinden vanuit Klarna. De persoonsgegevens worden bij Klarna gebruikt ter identificatie, voor klantanalyse, kredietevaluatie, marketingactiviteiten en verdere productontwikkeling. Bekijk Klarna's privacystatement voor een nadere uitleg over de manier waarop Klarna persoonsgegevens verwerkt.

  • Social media

Als je social media gebruikt, bijvoorbeeld Facebook, dan kun je met je social media-account op sommige plekken op onze website inloggen. Wanneer je, als je bent ingelogd, aangeeft een artikel leuk te vinden, dan verschijnt dat artikel op je social media-account. Ranzijn tuin & dier krijgt geen toegang tot jouw account, maar ziet wel artikelen die je leuk vindt en deelt met je vrienden. Stel je via social media een vraag aan ons en zien we die vraag voorbijkomen, dan bewaren we dat bericht en je accountnaam zodat we op je bericht kunnen reageren.

  • Dierenservices

Als je online een afspraak maakt voor onze dierenservices vragen wij om je naam, e-mail, telefoonnummer en postcode. Deze gegevens hebben we nodig om de afspraak na te komen.

  • Cookies

Onze website gebruikt cookies. Cookies zijn kleine bestanden waar we informatie in kunnen opslaan of uit kunnen lezen. Zo hoef je niet steeds opnieuw dezelfde informatie in te vullen. Maar we kunnen er ook mee zien dat je ons weer bezoekt. Ook worden cookies gebruikt om jouw order correct af te handelen in samenwerking met de gebruikte betalingspartner. De gegevens die uit de cookies voortkomen, kunnen wij tevens gebruiken om een profiel van jou op te bouwen. Wanneer je onze website voor het eerst bezoekt, tonen wij een melding met uitleg over cookies. Hierbij zullen we vragen om je akkoord voor het gebruik van cookies. Je kunt via je browser het plaatsen van cookies uitschakelen, maar sommige onderdelen van onze website werken dan niet goed meer. 

Functionele cookies zorgen voor een gebruiksvriendelijke website en mogen zonder je toestemming worden geplaatst. We gebruiken functionele cookies voor het onthouden van bepaalde informatie, zoals ingestelde taal of je inloggegevens.

Met andere bedrijven die cookies gebruiken hebben wij afspraken gemaakt over het gebruik van de cookies. Toch hebben wij geen volledige controle op wat zij zelf met de cookies doen. Lees dus ook hun privacyverklaringen. 

  • Google Analytics 

Wij gebruiken Google Analytics om bij te houden hoe bezoekers onze website gebruiken. Wij laten Google de IP-adressen anonimiseren en hebben afspraken met Google gemaakt over de zorgvuldige omgang met jouw gegevens. Lees het privacybeleid van Google door voor meer informatie.

Waarom wij je gegevens mogen verwerken

Wij mogen je gegevens verwerken omdat je een overeenkomst met ons sluit of wilt sluiten, wij je toestemming hebben, of wij dit op grond van de wet mogen of moeten doen. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken. Dit heeft geen invloed op de rechtmatigheid van de gegevensverwerking voordat je je toestemming introk. Wij bewaren en gebruiken uitsluitend de persoonsgegevens die rechtstreeks door je worden opgegeven, in het kader van de door je gevraagde dienst, of waarvan bij opgave duidelijk is dat ze aan ons worden verstrekt om te verwerken.

Bewaartermijnen

Wij zullen je gegevens niet langer bewaren dan nodig is om bovengenoemde doelen te bereiken. De gegevens worden na het bereiken van de doelen gewist, tenzij er een wettelijke plicht is die het ons verbiedt om dit te doen. 

Jouw rechten

Als je vragen hebt of wilt weten welke persoonsgegevens wij van jou hebben, kun je altijd contact met ons opnemen via onze klantenservice.

Je hebt de volgende rechten:

  • Uitleg krijgen over welke persoonsgegevens we hebben en wat we daarmee doen;
  • Inzage in de precieze persoonsgegevens die we hebben;
  • Het laten corrigeren van fouten;
  • Het laten verwijderen van verouderde persoonsgegevens;
  • Intrekken van toestemming;
  • Bezwaar maken tegen een bepaald gebruik of dit gebruik beperken;
  • Een kopie vragen van je gegevens, of ons vragen om deze gegevens aan een derde te verstrekken.

Let op dat je altijd duidelijk aangeeft wie je bent, zodat we zeker weten dat we geen gegevens van de verkeerde persoon aanpassen of verwijderen.

Wil je jouw persoonsgegevens inkijken of wil je gegevens wijzigen? Dit kun je zelf doen via je 'Ranzijn tuin & dier-account'. Wil je jouw account verwijderen uit ons systeem? Geen probleem. Neem dan contact op met onze klantenservice en wij verwijderen het account voor je.

Klacht indienen

Als je vindt dat wij je niet op de juiste manier helpen, dan heb je het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens.

Wijziging in deze privacyverklaring

Datum van publicatie: 18-06-2018

Wanneer onze website of diensten wijzigen, moeten wij natuurlijk ook de privacyverklaring aanpassen. Let dus altijd op de datum hierboven en kijk regelmatig of er nieuwe versies zijn. Wij zullen ons best doen wijzigingen ook apart aan te kondigen.

Contactgegevens

Naam bedrijf: Ranzijn tuin en dier B.V.

KvK: 37054954
Adres: Omval 55, 1812 NA Alkmaar
Telefoonnummer: 085-7920160

E-mail: orderpicking@ranijn.nl