Met 16 tuincentra, 15 dierenartspraktijken en 1 servicecentrum zijn wij ons bewust van onze impact op het milieu. We stellen onszelf altijd de vraag of het mogelijk is om een steentje bij te kunnen dragen aan een betere wereld. Van het verkopen van biologische producten tot het maken van duurzame keuzes in onze bedrijfsvoering. Wij geloven dat het belangrijk is om verantwoordelijkheid te nemen voor onze eigen impact op het milieu en wij hopen dat wij onze klanten kunnen inspireren om hetzelfde te doen.
We hebben er als Nederlanders een handje van om te klagen over de regen. Maar regenwater is heel geschikt om planten water te geven. Daarom vangen we in al onze filialen regenwater op voor de bewatering van onze planten in de winkel. Daarnaast adviseren wij onze klanten over het gebruik van regentonnen.
We proberen door middel van verduurzaming van onze filialen een zo’n positief mogelijke impact te maken op onze omgeving. Waar mogelijk worden duurzame energiebronnen, zoals zonnepanelen, geplaatst. Op ons servicecentrum liggen er inmiddels al 213. Door het gebruik van slimme weercomputers en LED-verlichting verbruiken we ook geen onnodige energie.
We streven ernaar om alleen nog hout en papier uit duurzaam beheerde bossen te gebruiken. Dat betekent bijvoorbeeld dat onze kassabonnen, printpapier, maar ook onze folders het FSC/ PEFC keurmerk dragen.
In onze ambitie om een positieve impact te leveren op het milieu, werken we samen met leveranciers en partners. Ook op het gebied van plastic. Plasticafval vormt namelijk een groot probleem voor onze natuurlijke omgeving. Daarom proberen we het gebruik van plastic zoveel mogelijk terug te dringen en het recyclen van plastic aan te moedigen. Een groot deel van onze plantentrays is onderdeel van een circulaire keten. Dat betekent dat deze na gebruik ingeleverd worden en door kwekers weer opnieuw worden gebruikt voor de distributie van hun planten. In 2023 zullen we het gebruik van plastic verder reduceren.
Bij verschillende vestigingen van Ranzijn tuin & dier bieden we elektrische oplaadpalen aan. Hiermee stimuleren we onze consumenten om met de elektrische auto naar onze winkel te komen.
{{ message }}