Maatregelen tegen verspreiding van het Coronavirus bij Ranzijn

Beste klant,

De verspreiding van het coronavirus heeft effect op ons allemaal. Middels dit bericht willen we jou informeren hoe Ranzijn tuin & dier omgaat met de huidige situatie en hoe we je in onze winkels en dierenartspraktijken zo goed mogelijk van dienst kunnen blijven zijn.

Wél heeft de gezondheid van onze klanten en die van onze medewerkers onze allerhoogste prioriteit. Daarom hebben we, gebaseerd op de richtlijnen van het RIVM, in onze vestigingen de volgende (hygiëne)maatregelen genomen:

Maatregelen in onze Winkels

  • Onze openingstijden zijn aangepast; doordeweeks zijn wij open tot 20:00 uur.
  • Houd in de winkel 1,5 meter afstand.
  • Volg de aangegeven éénrichting looproute.
  • onze medewerkers dragen mondkapjes; fijn als jij dit ook doet.
  • Wij laten 1 klant per 25m2 winkeloppervlak toe, met een maximum van 250 klanten. Dit aantal kan verschillen per winkel.
  • Gebruik van een winkelwagentje is voor iedereen verplicht.
  • Volg de aanwijzingen van onze medewerkers op.
  •  De horeca gelegenheden in onze filialen zijn gesloten.
  • De schoonmaakfrequentie van onze openbare ruimtes als ook de handgrepen van onze winkelwagens is per direct verhoogd (deurkrukken, winkelmandjes, kassabalie etc)
  • We vragen onze klanten om zoveel mogelijk met de pinpas te betalen in plaats van contant geld.
  • Bij teveel bezoekers aantallen zijn wij genoodzaakt dit te reguleren. Indien nodig zal een medewerker bij de ingang van de winkel staan om de in- en uitstroom te regelen.

Bekijk hier de openingstijden van jouw Ranzijn winkel.

Maatregelen in onze Dierenartspraktijken

  • Houd in de dierenartspraktijk 1,5 meter afstand.
  • onze medewerkers dragen mondkapjes; fijn als jij dit ook doet.
  • Wij werken in onze dierenartsenpraktijk alleen nog maar op afspraak
  • Voor vragen zijn wij altijd telefonisch bereikbaar.
  • Het inloopspreekuur is tot nader order gesloten.
  • Onze trimsalon en wasstraat zijn weer open. Alleen op afspraak. Als jij of een huisgenoot klachten heeft, kunnen wij je huisdier niet trimmen.
  • De assistent of de dierenarts zal het dier van de eigenaar overnemen. De eigenaar gaat niet mee de spreekkamer in.
  • Om ons personeel zo min mogelijk te belasten zullen we waar mogelijk met een minimale bezetting aanwezig zijn.
  • We zorgen voor goede hygiëne.
  • We zorgen voor ontsmettingsmiddel bij de balie en of in de wachtkamer.
  • het bestellen van voeding en medicijnen kan via mail of per telefoon. Het kan vervolgens op een afgesproken moment afgehaald worden

Om u en uw huisdier zo goed mogelijk te helpen vragen wij aan u het volgende

  • Was uw handen regelmatig en desinfecteer waar mogelijk regelmatig.
  • Hoest of nies in de binnenkant van uw elleboog.
  • Maak geen lichamelijk contact met medewerkers of andere klanten en dieren.
  • Houd minimaal 1,5 meter afstand van andere mensen en dieren.
  • Kom met 1 begeleider met uw huisdier naar de praktijk, trimsalon en wasstraat.
  • Meld uw afspraak tijdig af als u twijfelt over uw eigen gezondheid.
  • Kom niet onaangekondigd naar de praktijk. Overleg dit eerst telefonisch of per mail met de baliemedewerker.
  • Betaal waar mogelijk met de pin.
  • Bestel voeding of medicijnen via de mail of per telefoon en kom het op een afgesproken moment afhalen.
  • De assistent zal zoveel mogelijk de taak van de diereigenaar overnemen in samenwerking met de arts.

Bekijk hier de openingstijden van jouw Ranzijn Dierenarts.

Ranzijn tuin & dier is trots op haar medewerkers die in deze bijzondere tijd voor onze klanten klaar staan. En we willen jou als klant bedanken voor je vertrouwen. Uiteraard houden we je op de hoogte van eventuele veranderingen.

Team Ranzijn tuin & dier

Categories: Tips en advies