Mijn vestiging:

Bestellen en bezorgen

Je bestelt voordelig en snel in de webshop van Ranzijn tuin & dier! Bestelling geplaatst op een werkdag voor 19.00 uur? Dan ontvang je het pakket de volgende dag. Bestellingen die op zaterdag voor 16.00 uur geplaatst zijn, worden maandag bezorgd.

*Voor sommige producten geldt een afwijkende levertijd. Dit staat dan aangegeven bij het product.

Servicekosten

Sommige producten hebben servicekosten. Ranzijn biedt deze producten graag online aan, maar het is aan te raden deze producten te kopen in één van onze winkels. De hogere verzendkosten zijn van toepassing op de zwaardere producten. Op de productpagina staan onder de prijs van het product eventuele servicekosten vermeld. 

Helaas is het voor ons niet meer mogelijk om via de webshop de zware producten aan te bieden voor dezelfde voordelige prijs die wij hanteren in de Ranzijn tuin & dier winkels. De afhandelings-/ verzendkosten van dit product zijn hoger dan de aangeboden prijs. Dit is de reden dat wij genoodzaakt zijn servicekosten door te berekenen aan klanten die online bestellen. Op deze wijze kunnen wij nog steeds de service bieden om zware/ voordelige producten thuis af te leveren en de prijs + verzendkosten voor alle andere producten laag houden. 

Bestellen

In de webshop van Ranzijn tuin & dier kan je op een eenvoudige wijze je bestelling plaatsen. Binnen een paar stappen bepaal je helemaal zelf wat je wilt hebben en hoe je wilt betalen:

  • Stap 1 product selecteren: plaats het product in je winkelmandje door het gewenste aantal in te vullen en vervolgens op de roze bestelknop te drukken.
  • Stap 2 winkelmandje: het maakt niet uit waar je je in onze webshop bevindt, je vindt je winkelmandje altijd bovenaan de pagina terug. Eenmaal je winkelmandje geopend, zie je uit welke producten je bestelling bestaat.
  • Stap 3 inloggen: heb je al een eigen Ranzijn tuin & dier account? Log dan hier in. Nog geen account? Geen probleem, je kan ervoor kiezen om je bestelling als gast te plaatsen of je kan direct een account aanmaken.
  • Stap 4 adresgegevens: vul hier je persoons- en adresgegevens in.
  • Stap 5 kies je betaalwijze: selecteer de betaalwijze van jouw voorkeur (iDeal, PayPal, Creditcard of achteraf betalen)
  • Stap 6 overzicht: controleer nog even voor de laatste keer of de adresgegevens kloppen, je de juiste producten, de juiste aantallen en de juiste betaalwijze geselecteerd hebt. Klopt alles? Dan is het tijd om af te rekenen.

Verzendkosten

Binnen Nederland:

ACTIE: €2.99 verzendkosten, vanaf €35 GRATIS

Normaal:
Bestellingen tot €30: verzendkosten €7,95*
Bestelling van €30 tot €60: verzendkosten €4,95*
Bestellingen boven de €60: geen verzendkosten*

Hoe weet ik dat mijn bestelling gelukt is?

Wanneer je alle stappen van het bestelproces hebt doorlopen en je bestelling hebt geplaatst, ontvang je van ons binnen enkele minuten een e-mail met daarin een bevestiging van je bestelling. Heb je deze binnen enkele minuten niet ontvangen, neem dan gerust contact op met onze klantenservice .

Tijdelijk niet voorradig

Soms blijkt een artikel dat je besteld hebt toch niet voorradig. Als een besteld artikel niet voorradig blijkt te zijn, ontvang je van ons een e-mail met daarin drie keuzes:

  • Nalevering; je ontvangt de bestelling in twee delen. Er verandert hierbij niets aan de verzendkosten.
  • Wachten; als het missende product weer binnen is, wordt alles tegelijk verzonden in één levering.
  • Annuleren; je ontvangt het aankoopbedrag van het missende product binnen 14 werkdagen terug op je rekening.

Herhaalbestelling

Via je eigen Ranzijn tuin & dier-account kan je al jouw bestellingen terug zien en eenvoudig herhaalbestellingen plaatsen. Ga naar bestellingen in jouw account. Op deze pagina krijg je een overzicht van al jouw geplaatste bestellingen. De reeds betaalde en geleverde bestellingen kun je simpelweg opnieuw plaatsen door op 'bestel opnieuw' te klikken. Je wordt dan direct naar het winkelmandje geleidt. Je kan natuurlijk altijd andere producten toevoegen of verwijderen.

Bezorgen

Ranzijn tuin & dier bezorgt in heel Nederland. Bestellingen op werkdagen voor 19.00 uur besteld, zijn de volgende dag in huis. Bestellingen op zaterdag voor 16.00 uur, zijn maandag in huis. Bestellingen die na deze tijdstippen of op zon- en feestdagen zijn geplaatst, worden de eerstvolgende werkdag verzonden. Voor sommige producten geldt een afwijkende levertijd. Dit staat dan aangegeven bij het product.

Status van je bestelling

We houden je maar al te graag op de hoogte van de levering van jouw bestelling. Nadat het pakket ons magazijn verlaten heeft, ontvang je van ons een e-mail met daarin de verzendbevestiging. Via deze e-mail kan je zien op welke dag en in welk tijdsvak jouw pakketje bezorgt wordt. Bij kleinere producten die als briefpost verstuurd worden, krijg je geen pakketcode. Deze zendingen kan je namelijk niet volgen via de website van PostNL.

Palletzendingen

Bestellingen boven een bepaalde grootte of gewicht worden op een pallet verzonden en bezorgd. Hiervoor geldt een afwijkende levertijd. Na het plaatsen van de bestelling ontvang je een e-mail over het afwijkende afleverproces. Daarna zal de vervoerder van de palletzending je een mail sturen met de datum wanneer je palletzending geleverd zal worden. Zorg daarom dat je emailadres en telefoonnummer invult tijdens het bestelproces.

Vragen of klachten over je bestelling?

Je kan ten alle tijden op verschillende manieren met ons in contact komen: door middel van het contactformulier op de website, per e-mail, telefonisch, WhatsApp en social media. Kijk voor de juiste telefoonnummers en adressen op onze klantenservice pagina

Ranzijn tuin & dier streeft er naar om binnen 24 uur te reageren op berichten. De klantenservice is van maandag t/m vrijdag telefonisch bereikbaar van 08.30 - 19.30 uur. Op zaterdag is de klantenservice telefonisch bereikbaar tussen 08.30 - 17.00 uur via het telefoonnummer: 085-7920160. Indien er onderzocht moet worden of als er derden bij de klacht of vraag betrokken zijn, heeft de klant uiterlijk binnen vijf werkdagen een antwoord.

Als je als consument een klacht/geschil hebt dat niet door Ranzijn tuin & dier opgelost wordt, kan je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kan je jouw klacht ook voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.