Ranzijn tuin & dier Alkmaar

Contactgegevens

Omval 55
1812NA Alkmaar
Toon kaart / Route

072 540 21 76

Beoordeling

 

Openingstijden

Maandag 09:00 - 21:00
Dinsdag 09:00 - 21:00
Woensdag 09:00 - 21:00
Donderdag 09:00 - 21:00
Vrijdag 09:00 - 21:00
Zaterdag 09:00 - 17:30
Zondag 10:00 - 17:00

Zon- en feestdagen

Sinterklaas
vr 05-12-2014 09:00 - 17:00 uur

Kerstavond
wo 24-12-2014 09:00 - 18:00 uur

Oudjaar
wo 31-12-2014 09:00 - 17:00 uur

Bekijk alle zon- en feestdagen

Activiteiten

Demo Eukanuba
za 25-10-2014 10:00 - 17:00 uur

Kerstkaart laten maken
za 01-11-2014 10:00 - 16:00 uur

Demo Eukanuba
za 15-11-2014 10:00 - 17:00 uur

Bekijk alle activiteiten

Routebeschrijving

Sinds 1987 is Ranzijn tuin & dier gevestigd aan de Omval in Alkmaar. In de loop der jaren is deze vestiging uitgebreid en behoort nu tot een van de grootste met een oppervlakte van 32.000 m2. In Alkmaar is ook het hoofdkantoor met het servicecentrum gevestigd.

"Kracht zit 'm in de verschillen, niet in overeenkomsten." 

Bedrijfsleider Jeroen Hielkema is ruim 22 jaar werkzaam in de retail. Hij vindt het belangrijk dat klanten de omzet aan een bedrijf gunnen en elke keer weer kiezen voor Ranzijn. Mocht je tips hebben of zaken bespreekbaar willen maken kan je Jeroen altijd aanspreken als hij door de winkel loopt. Samen met een kop koffie is hij zeer geïnteresseerd naar je tips.

 

Nieuws

22sep '14

Ranzijn tuin & dier viert Dierendag!

Zaterdag 4 oktober is het dierendag en dat laten wij bij Ranzijn tuin & dier niet aan ons voorbij gaan. Naast boordevol acties voor je huisdier zijn er veel leuke gratis activiteiten, welke verschillen per winkel, georganiseerd.

Lees meer

05sep '14

Ranzijn tuin & dier steunt wereldrecordpoging KNGF geleidehonden

Met een wereldrecordpoging wil KNGF Geleidehonden letterlijk de schijnwerpers op de geleidehond zetten. Op zondag 28 september 2014 hoopt de organisatie meer dan duizend lichtballonnen te water te laten op de Bosbaan van het Amsterdamse Bos om daarmee ’s werelds grootste waterlichtjesrace te houden.

 

Lees meer

19mei '14

Gewasbescherming met Glyfosaat

Op dit moment zijn er publieke discussies gaande over gewasbeschermingsmiddelen met de werkzame stof Glyfosaat, zoals Roundup en Bayer Clear-up, en de mogelijke schadelijke effecten hiervan op het milieu.

Lees meer

Hierboven wordt een selectie getoond van de drie nieuwste berichten.
Bekijk alle nieuwsberichten

Vacatures

Op dit moment hebben wij geen vacatures. Wil je graag bij ons werken? Stuur dan jouw gegevens, een motivatie en CV via het sollicitatieformulier bij de "Open sollicitatie"
Bekijk alle vacatures

Reviews

Top kwaliteit

 

Beste Ranzijn, Bedankt voor het thuis leveren van ons nieuwe tuinstel. Mijn man Herman kan daar goed op slapen als we ruzie hebben. Ook zomerdagen werkt het goed voor de iets intiemere momenten. Groet, Ria

Ria Ursem

SERVICE!!

 

prachtige winkel >service is top> informatie over aanschaf van een terrarium en bijbehorende dieren, etc. > "een wandelende encyclopedie" > TOPPER EN KLANTVRIENDELIJK!

A. van Roermund

Winkelhoek Omval

 

Zo aan de omval staat een tuincentrum, groot en veel artikelen. Veel voorraad en super kwaliteit planten. En dan ook een Gamma erbij ben hier net komen wonen maar als het zo door gaat ben ik blij naar Alkmaar te zijn gegaan. En veel aardiger de mensen hier!

Sjors

aanbod

 

Wij komen zeer regelmatig in Ranzijn. Voornamelijk voor de dieren die we hebben ( hond, poezen en vissen) maar ook voor cadeauartikelen. Het aanbod is goed en compleet. Soms moet je wat lang wachten bij de dierenafdeling totdat je geholpen wordt. Maar je krijgt altijd antwoord.

van Santen

Toptent

 

kan niet anders zeggen, dan knap opgezet Ranzijn. tot volgende week John

John

Objectief

 

Wanneer je kind examen doet met 10 vragen en een fout heeft krijg je toch ook geen 1. Kijk naar trees revieuw een 1 geven voor een plant die het minder doet, als je naar de balie gaat krijg je meteen een nieuwe dat is mijn ervaring. maar dan een 1 geven of de hele winkel niets is? lekker objectief!

Juul

Tuin

 

Gisteren 3 tuincentra bezocht, bijna alleen ranzijn Alkmaar die nu al handel heeft voor in de tuin. Bomvol viooltjes en al klimmers. dat is inspelen op het weer!

Jacco

verrast

 

Ik vind het wel grappig dat Alina zo positief is over Ranzijn die zo begaan was met Frits die operatief botsplinters moest laten verwijderen terwijl dat nooit gebeurd was als Ranzijn geen verhitte (gerookte oid) botten zou verkopen.

Andrea

jammer

 

Ik heb op Valentijnsdag een schoentjes orchidee gekocht en deze is nu(22-2) al een week dood, Jammer het was een exclusieve orchidee maar je verwacht er toch wel iets langer plezier van te hebben. Indien een product niet goed genoeg meer is lijkt mij het verstandig om het uit de schappen te halen.

Trees Schouten

Dag Trees, wat vervelend, dat is natuurlijk niet de bedoeling. U kunt in filiaal Alkmaar een nieuwe Orchidee halen als u de oude, de bon of een print van dit bericht meeneemt. Tot ziens in ons filiaal!

Klantenservice Alkmaar

Zeer slechte huisvesting waterschildpadden

 

Vandaag 27-01-2014 bij ranzijn Allmaar geweest. Deze ranzijn heeft ook een dierenafdeling, met weer een aparte afdeling reptielen. Bij de reptielen afdeling hebben ze nu ook waterschildpadjes te koop. Ik was verbaasd over hoe deze diertjes hier gehouden worden, de muskusschildpadjes worden gehouden in een met vocht doordrenkt bodemsubstraat en er staat een bakje water in met nog geen 1cm water, verder op staat nog een bakje met zaagrug schildpadjes, deze zitten in 3cm water. Bij confrontatie met een medewerker op de afdeling werd er een beetje onge�nteresseerd op gereageerd. Ik vertelde dat deze diertjes toch echt wel een hogere waterstand nodig hebben, ze kunnen nu niet eens met hun schild onderwater. Dit is waarom er een positief lijst gaat komen en waarvoor de echte liefhebbers gestraft worden. Wel dieren verkopen maar niet de juiste accomodatie bieden, niet de juiste benodigdheden aanbieden en niet de kennis in huis hebben om de eventuele koper de juiste informatie te verschaffen. Ronduit belachelijk dat deze dieren daar op deze manier verkocht worden

Steven Alkmaar

Dag Steven, Allereerst bedankt voor je bericht, we zijn altijd bezig met het positief ontwikkelen van onze dierenafdeling en daarbij is iedere input welkom. Ik heb de melding doorgezet, het wordt direct onderzocht en de schildpad verblijven zullen de komende tijd verbeterd worden. Neem gerust contact op met klantenservice@ranzijn.nl als je nog ergens vragen over hebt.

Klantenservice Ranzijn.nl

Klant is koning - Geweldige service

 

Ter vervanging van 2 grote Portugese Laurieren rondgekeken en mooie,precies in de haag passende gezien.konden ze die dag niet meenemen.de klantenservice zorgde voor een week apart zetten.bij het ophalen ook nog geholpen met beschermplastic omheen te doen - voelden ons op en top geweldig geholpen. Erg prettig - bedankt!

Gerda

fantastisch

 

mijn complimenten zijn op de eerste plaats voor de dierenpraktijk,moest mijn jack russell in laten slapen. Ben hier zeer goed in begeleid, meelevend en alles van het begin tot aan het eind keurig netjes afgehandeld. laatst kerstboompjes gekocht, ook weer keurig netjes geholpen,ik wens het personeel fijne feestdagen en veel geluk in 2014

nel

Dag Nel, bedankt voor het compliment! Sterkte met het verlies van uw viervoeter en een goed 2014 gewenst.

Klantenservice Ranzijn.nl

moderne winkel

 

leuke kerstafdeling, groen echt heel mooi en kwaliteit. aardige medewerkers en mee denkend lekker parkeren. horeca misschien?

klaas

Dag Klaas, bedankt voor het compliment! Ons nieuw te openen filiaal in Amersfoort zal de eerste met horeca zijn.

Klantenservice Ranzijn.nl

Blij dat dit in Alkmaar staat

 

Hier geldt nog klant is koning en wat een grote tent! horeca erin en dan is het echt af. Hier lopen medewerkers nog mee.

Anja

Lekker winkelen

 

Leuke winkel, leuke mensen en super bereikbaarheid. gewoon leuk om te winkelen.

Jaap

slechte verzorging vogels.

 

Ik ben nu al vaak in de winkel geweest. Koop er veel spullen voor mijn dieren. Loop ook vaak even langs de dieren. Ik vind de parkieten er echt slecht bij zitten. Hun waterbakjes zijn altijd vies. Het zijn open bakjes en die zijn soms helemaal bruin. Ik snap niet dat er geen waterfonteintjes hangen., dit is veel hygi�nischer. Ik vind sommige vogels er ook niet goed uitzien. Ik zag er laatst eentje met een ontstoken oogje. En hun veren zien er ook niet altijd mooi uit. Snap niet dat je zo je dieren behandelt terwijl je op televisie het over het welzijn van de vogeltjes hebt en dan allerlei tips geeft voor een gezonde vogel. Schoon drinkwater is toch wel het eerste wat er dan nodig is. De winkel zelf is wel erg mooi en erg uitgebreid assortiment. daarom kom ik er regelmatig. Ik zou alleen geen dier kopen bij ranzijn.

Dapje

Dag Daphne, Bedankt voor je melding en excuses voor eventueel ongemak, ik heb je melding doorgezet naar het filiaal. Bij Ranzijn tuin & dier werken vakmensen maar we zijn continu bezig met verbeteren en daarbij zijn alle tips welkom.

Klantenservice Ranzijn.nl

Assortiment

 

Wij komen geregeld bij Randzijn voor aanschaf van nieuwe planten. Wij hinken een beetje op twee benen. Aan de ene kant vinden we de prijs verhouding prima, het aanbod planten ook. Maar we missen inderdaad ook de kennis, en het leuk kunnen snuffelen. Maar openingstijden voor werkende mensen weer prima. Wij moeten wel nog erg wennen dat honden welkom in de winkel zijn en dat mensen behoefte hebben om te gaan winkelen met hun hond. Wel erg klant vriendeijk.

Ciska

Dag Ciska, Bedankt voor uw bericht, alle tips zijn welkom. Excuses voor eventueel ongemak, ik heb het doorgezet naar het filiaal.

Klantenservice Ranzijn.nl

Gode service

 

Ruim een jaar geleden hadden wij bij Ranzijn een pizzasteen van Weber gekocht. Na verloop van ongeveer een jaar (wij gebruikten de steen heel weinig) kwam er een grote scheur in de steen waardoor het gebruik gevaarlijk werd. Omdat wij de bon niet meer (maar wel de bankafschriften) hadden, vond ik het belangrijk deze klacht toch te melden. De steen werd ingenomen en de klacht zou besproken worden met de leverancier. Ik had er geen verwachtingen van omdat het al een jaar geleden was. Enige tijd later werd ik gebeld met de mededeling, dat ik een nieuwe pizzasteen bij de servicebalie kan ophalen! Dat vind ik grote klasse en uitstekende service!

Anja

Goed assortiment, weinig kennis

 

Vaak kom ik bij Ranzijn. Ik vind er veel voor mijn aquarium en andere dierenhobby. Echter vind ik de kennis erg slecht. Laatst belde ik of zij een boompje in het assortiment hadden. Als eerste werd al opgenomen met enkel een naam, geen goedemorgen, goedemiddag, naam van de winkel. Erg verwarrend. Toen werd ik doorverbonden naar de betreffende afdeling en vroeg of ze een bepaalde boom in het assortiment hadden. Dit wist de medewerker niet en ik moest de volgende ochtend terugbellen. Huh? Voor zo'n simpele vraag? Dan loop je er toch even heen en kijk je even? Diezelfde avond toch langs gegaan en ook meteen wat vissen gekocht. Daar stond een jonge medewerker bij de vissen en ik vroeg of hij mij wat kon vertellen over de vissen. Nee, dat kon hij niet, en hij draaide zich weer om. Ik vroeg zelf of hij dan even iemand wilde halen die dit wel kon, want uit hemzelf kwam dit niet. Toen zei hij, nou daar staat mijn collega, die komt waarschijnlijk straks hier naar toe. Ik vroeg of hij dan even wilde melden dat ik stond te wachten. Nou, dat wilde hij dan wel doen, gelukkig. Toen kwam er een andere medewerker die me kwam helpen, die wilde de vissen wel vangen maar kon er niks over vertellen. Aardige jongen, maar gewoon geen kennis. Ook vind ik ze erg streng met garantie voor vissen. Mijn vriendin had vissen gekocht die bij thuiskomst dood in het zakje lagen. Zakje thuis weggegooid en de volgende dag gebeld. Geen enkele compensatie gekregen omdat de vissen weg waren gegooid en we ze dus niet konden laten zien. Tip aan Ranzijn: meer kennis op de werkvloer! Dat zal mijn bezoekjes in ieder geval vermeerderen. Als ik informatie wil stap ik nu zeker niet op een medewerker af en dat is zonde.

Krazzix

Dag Krazzix, Bedankt voor uw melding, tips en inzichten zijn altijd welkom en wij proberen onder andere de vakkennis steeds uit te breiden. Excuses voor eventueel ongemak, ik heb het doorgezet naar het filiaal.

Klantenservice Ranzijn.nl

Ranzijn, tuin en dier heeft echt hart voor je hond en zijn baasje.

 

Afgelopen zomer kochtten we een heerlijk bot voor Frits de Bordercollie bij Ranzijn. Heerlijk was het maar de volgende dag kon hij niet meer poepen en was heel erg ziek. Bij de de dierenarts van Ranzijn bleek al gauw dat het bot flink had huisgehouden. De dierenarts adviseerde om direct te handelen en verwees ons door naar een specialist. Na een uur lag Frits op de operatietafel en kon bevrijd worden van splinters bot in zijn darm. Door het goede handelen van samenwerkende dierenartsen in Alkmaar liep Frits de volgende dag weer. Ranzijn was zo begaan met Frits dat we de operatie en de consulten volledig vergoed kregen. Wat een service!!! Heel erg bedankt. Alina en Frits

Alina

Alles voor je dier en tuin binnen handbereik

 

Fantastisch, alles wat je maar kan wensen op tuin en dier gebied in ��n grote winkel. De auto meteen vol met hondenvoer geladen terwijl we eigenlijk alleen voor nieuwe graszoden kwamen.

Johan

Onjuiste informatie over vissen

 

Ik heb al meerdere malen ervaren dat men onjuiste informatie geeft betreffende aquarium vissen. Ik heb hen hier meerdere malen op aan gesproken, maar ze bijten zich vast in hun verhaal. Erg jammer en in sommige gevallen ook schadelijk voor de vissen!

Ano

Dag Ano, Allereerst mijn excuses voor het ongemak, we proberen altijd de juiste informatie te verschaffen en trachten zoveel mogelijk mensen met vakkennis op de winkelvloer te hebben rondlopen. Ik heb uw melding doorgezet naar het filiaal en het zal daar in behandeling worden genomen.

Klantenservice Ranzijn.nl

Prima service

 

Bij Ranzijn enige tijd geleden een vrouwtjeskonijn gekocht. Dit bleek later toch een mannetje te zijn maar toen waren de kinderen al aan hem gehecht.Ranzijn nam direct hun verantwoordelijkheid en met excuus en een kadobon werd zonder discussie de rekening van de dierenarts direct vergoed. Het nieuwe konijntje zit nu gezellig naast ons vrouwtjeskonijn, Vanwege de prettige manier waarop het opgelost werd blijven we zeker bij Ranzijn komen.

Marjan

Service

 

Ik had een bos bloemen gekocht voor mijn buurvrouw, na 2 dagen gingen de bloemen al hangen. Door gegeven bij de infobalie en, meteen zonder discussie een geheel nieuwe bos en een excuses. was verrast.

Truus

Feestje

 

Dan moet je met je vrouw mee winkelen, al geen zin.Kom je in een super nette winkel en bijna elke medewerker lacht en begroet je. Vervolgens wat een assortiment niet normaal. Helpen ze je ook nog met tillen naar de auto. Ik ga voortaan altijd mee met mijn vrouw naar deze winkel!

Henk

Mooiste tuincentrum van Nederland

 

Mooiste tuincentrum en dierenspeciaalzaak van Nederland, en niet te vergeten de unieke dierenarts

David

Schrijf een beoordeling over deze winkel

Beoordeling

Titel van je beoordeling

Je beoordeling